شهید سلیمانی با ذکاوت و درایت عرصه را بردشمنان تنگ کرد/ الهام گرفتن از زندگی ائمه عامل موفقیت سردار

معاون ویژه روحانیت دادستانی تهران گفت: قاسم سلیمانی در جنگ 33 روزه لبنان، عراق و سوریه بدون مدد حضرت زهرا نمی توانست موفق باشد، بنابراین وی با درایت و ذکاوت بالا توانست شرایط را برای آنها تنگ کرده و جبهه سوریه را بدست بگیرد و پایگاه ایران را در آنجا حفظ کند تا جایگایی پایگاه ما در قلب جهان اسلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین رسولی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در مراسم اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، که در سالن شهید احمدرضا احدی واحد علوم پزشکی تهران به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و درگذشت آیةالله مصباح یزدیّ به بیان فضایل حضرت زهرا اشاره کرد و اظهار کرد: سیره و سبک زندگی این حضرت باید در حکومت و دانشگاه‌های کشور پیاده شود. باید زندگی ایشان را سرلوحه خودمان قرار دهیم و از تجملات دست بردایم و این یک تکلیف شرعی است. به طور یقین ایشان از این زندگی تجملاتی ما راضی نیستند چرا که با سنت و قرآن خدا همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: حدود 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد متاسفانه از وجود و استعداد زنان در پیشرفت کشور به خوبی استفاده نشده است این در حالیست که زنان منبع استعداد و تخصص کافی هستند و ضروری است که از این جوانان در تمام عرصه ها استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید یداله شیرمردی معاون ویژه روحانیت دادستانی تهران در این مراسم گفت: یکی از کسانی که  نگاه حضرت زهرا به وی بود  و ایشان را مالک اشتر عصر زمان کرد شهید حاج قاسم سلیمانی بود و رمز موفقیت وی واقعا همین بانوی گرامی است که او در زمان جنگ و محاصره روضه ایشان را سرمشق کارهای خود کرده بود و این عامل موفقیت سردار سلیمانی است.

شیرمردی افزود: قاسم سلیمانی هیچ وقت دست از دامن این بانوی بزرگ برنداشت و همیشه در تمام مراحل زندگی و کاری از ایشان الهام گرفت. وی چه در جنگ 33 روزه لبنان، عراق، سوریه و بدون مدد حضرت زهرا نمی توانست موفق باشد. حاج قاسم توانست این امویان را در جنگ تمام عیار شکست دهد.

وی ادامه داد: حضور ایشان در جبهه شام یک حضور معمولی نبودد بلکه با زینبیون، فاطمیون، عراق، لبنان، افغانستان و ... توانست دشمنان را شکست دهد. قاسم سلیمانی با درایت و ذکاوت بالا توانست شرایط را برای آنها تنگ کرده و جبهه سوریه را بدست بگیرد و پایگاه ایران را در آنجا حفظ کند تا جایگایی پایگاه ما در قلب جهان اسلام شد.

معاون ویژه روحانیت دادستانی تهران گفت: حضور ما در اروپا یا دریای مدیترانه یعنی نزدیک شدن به قلبه اول مسلمانان بود چه از بعد سیاسی، نظامی، تاریخی و علمی و مذهبی.

وی ادامه داد: اگر حاج قاسم نبود جبهه ما شامات و مرز اسرائیل نبود بلکه جبهه داعش در تهران، سایر مناطق کشور بود. هدف داعش تشکیل حکومت همانند زمان هارون بود که با نقشه حساب شده در تمام مناطق فعالیت می‌کرد اما با این وجود سردار سلیمانی توانست نقشه آنها را برملا کرده و آنها را محکوم به شکست کند.

شیرمردی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی در تمام کشورها به ویژه نیجریه و افریقا و منطقه خاورمیانه فعالیت‌های چشمگیری را از خود به جا گذاشته است که در آینده نزدیک شاهد آنها خواهیم بود. حاج قاسم یکی از اسرار قلوب مسلمانان برای ائمه اطهار و نایب برحق ولایت فقیه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =