لزوم اعتماد به رهبران محور مقاومت و اجتناب از تصمیمات شتاب‌زده/ حملات به اسرائیل باید محاسبه شده و گیج کننده باشد

تحلیلگر یمنی با انتقاد از افرادی که نقش ایران را در پیروزی‌های محور مقاومت نادیده می‌گیرند، اظهار کرد: نبرد اخیر کاملا بزرگ و سرنوشت‌ساز است؛ پس باید کاملا هوشیار بود و به رهبران محور مقاومت اعتماد، از تصمیمات آنها حمایت و از سطحی‌نگری و اقدامات شتابزده اجتناب کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران نظامی ایرانی گمانه‌زنی‌هایی در خصوص نحوه پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی آغاز شد. گروهی معتقدند که انفعال جمهوری اسلامی ایران و عدم واکنش متناسب به اقدامات قبلی رژیم صهیونیستی موجب گستاخ‌تر شدن مقامات صهیونیستی شده و آنها دست به اقداماتی علیه منافع ایران می‌زنند. در مقابل گروهی دیگری بیان می‌کنند که اقدامات رژیم صهیونیستی در واقع ناشی از شکست‌های متوالی آنها در اثر همکاری ایران با محور مقاومت است و جمهوری اسلامی نه تنها هیچ یک از اقدامات رژیم را بدون پاسخ نگذاشته بلکه در عرصه میدانی با کمک بازوهای خود در محور مقاومت، رژیم صهیونیستی را در پرتگاه سقوط قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل با ما وارد جنگ شده ما طفره می‌رویم!

دامنه این بحث نه تنها در فضای مجازی داخلی بلکه به افکار عمومی جهان اسلام و به ویژه طرفداران انقلاب اسلامی کشیده شده است. با توجه به اینکه طرفداران جمهوری اسلامی اخبار مربوط به آن را از نزدیک رصد می‌کنند و ایران را ستون اصلی مقاومت در جهان می‌دانند، تحولات در این زمینه برای آنها بسیار حائز اهمیت است. ناصر الحسنی –تحلیلگر یمنی مسائل بین الملل- در گفتگو با ایسکانیوز به سوالاتی در این ارتباط پاسخ داد.

از نظر وی، در عصر حاضر ایران جلودار و پیشوای اردوگاه اسلام در مقابل مستکبران، اردوگاه شیطان و یارانش است. الحسنی با اشاره به اینکه ایران و رهبری حکیم و مؤمنش خط جهاد و فداکاری را که در اصل خط محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است را برگزید و بهترین فرزندان خود را در راه اسلام فدا فدا کرد، گفت: من تعجب می کنم از کسانی که می گویند ایران کجاست، چرا کاری نکرد، چرا جواب نداد و چرا فلان و چنان نکرد.

این تحلیلگر یمنی افزود: آیا طرح کنندگان این مسائل نمی بینید که ایران امروز در حمایت از جنبش‌های مقاومت چه می‌کند؟ آیا نمی بینید که چگونه با سیاست عاقلانه، صبورانه و راهبردی خود امروز آمریکا و اسرائیل را زیر سلطه خود درآورده و آنها را به مایه خنده جهان تبدیل کرده است؟ وی با بیان اینکه اقدامات ایران موجب انزوای کامل رژیم صهیونیستی شده، خاطر نشان کرد: نمونه بارز آن را می‌تواند در هماهنگی ایران با جنبش انصارالله به رهبری مجاهد عبدالملک الحوثی مشاهده کرد که تصمیم تاریخی برای توقف کشتی‌ها آنها در دریای سرخ گرفتند. از نظر الحسنی، حملات به اسرائیل باید کاملا محاسبه شده و گیج کننده باشد و همانطور که تا شاهد بوده‌ایم، اقدامات ایران و محور مقاومت توانسته ضربات سنگینی به آمریکا و اسرائیل وارد کرده و علاوه بر این، با افشای جنایت‌های آنان توانسته همه مردم جهان را علیه سیاست‌های آمریکا و اسرائیل برافروخته کند و آنها را در انزوای کامل قرار دهد.

این تحلیلگر یمنی با بیان اینکه ندیدن اقدامات ایران چیزی جز ناسپاسی نیست، اظهار کرد: من شخصاً می‌بینم که ایران در واقع انتقام تمام کارهای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را گرفته و انتقام هنوز ادامه دارد. وی افزود: «ما نباید به سطحی‌نگری یا احساسات منفی برسیم که ما را به سمت اقدامات شتابزده سوق می‌دهد. این نبرد اخیر کاملا بزرگ، سرنوشت ساز و حماسی است؛ پس باید کاملا هوشیار باشیم، به رهبران محور مقاومت اعتماد کنیم و از تصمیمات آنها حمایت کنیم و صبور باشیم».

الحسنی در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که اشاره شد، محدودیت‌های عمده‌ای وجود دارد که پاسخ مستقیم ایران به اقدامات اسرائیل را سخت می‌کند، اما باید توجه داشت که ایران از همان آغاز در صحنه نبرد حضور داشته و قطعا به شیوه‌ای استراتژیک بلندمدت تلافی می‌کند. وی تاکید کرد: اگر حمایت ایران از محور مقاومت نبود، اکنون آمریکا و اسراییل تا این اندازه منزوی نبودند و این به خودی خود یک پیروزی برای محور مقاومت است و هزینه دادن در نبردی به این بزرگی طبیعی است.

این تحلیلگر یمنی افزود: دشمن امروز می‌خواهد که ایران از حمایت از جنبش‌های مقاومت دست برداشته و مستقیم وارد جنگ شود تا از این طریق فشار بر دشمن کاهش یافته و نبرد به عرصه‌ای دیگر کشیده شود. الحسنی بر این باور است که ورود مستقیم ایران به درگیری موجب بروز جنگ مذهبی و فرقه‌ای خواهد شد و احتمالا جنگ بین کشورهای عربی و اسلامی با ایران کشیده می‌شود و مسیر کنونی را کاملا منحرف می‌کند و این دقیقا همان چیزی است که آمریکا و اسرائیل می‌خواهند.

وی در انتها تاکید کرد: امروز نباید بر اساس احساسات سطحی به ایران فشار بیاوریم که باید مستقیما پاسخ دهد؛ بدون تردید ایران پاسخ خواهد داد و ساکت نخواهد ماند، اما محاسبات باید دقیق باشد و مراقب افتادن در دام دشمن بود. وی افزود: ما باید قویا از ایران و گزینه‌های راهبردی و صبر راهبردی آن حمایت کنیم. زیرا نشانه‌های فروپاشی آمریکا و اسرائیل ظاهر شده و حتی در میان مردم خود منزوی شده‌اند. هر گونه اشتباه در حال حاضر یا خروج از استراتژی به نفع اردوگاه شیطان و عوامل او خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =