« گل» پشت و رو داره!

ماده مخدر«گل» بلایی خانمان‌سوز است که در میان جوانان کشور جولان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران( ایسکانیوز)_ابوالفضل کیمیایی؛ گل مظهر زیبایی و عشق است. شاعران و سخنوران برای بیان احساسات پاک خود در شعرها و متون ادبی و گفتاری از زیبایی و لطافت گل مدد گرفته و می گیرند. عاشق و معشوق برای ابراز عشق علاقه به یکدیگر گل هدیه می دهند. گل در فرهنگ ما جایگاه خاصی دارد و بسیاری از ضرب المثل های ما از گل سرچشمه گرفته است. ضرب المثلی معرف گفته؛ گل پشت و رو نداره، اما گلی که امروز در میان جوانان و نوجوانان جامعه همه گیر شده است،  پشت و رو دارد. ة روی این گل خانه خراب کن بسیار متفاوت است.

« گل» ماده مخدری است که از گیاه شاهدانه بدست می آید. گیاه شاهدانه ماده مخدری به نام « تترا هیدرو کانابیول» یا« THC» دارد که در سرشاخه های این گیاه به وفور انباشته می شود. نام اصلی مخدر« گل» ماریجوونا است که مصرف آن در بعضی از کشورهای غربی آزاد شده است. 

روی« گل» آن چیزی است که قاچاقچیان آن در سطح جامعه و بین جوانان و نوجوانان تبلیغش را کرده اند و آن این که ماده مخدر گل اعتیاد ندارد و مصرفش باعث موفقیت های تحصیلی و اجتماعی خواهد شد یا؛ با مصرف گل هیچ عارضه جسمی و روحی برای مصرف کننده پدید نخواهد آمد. همین دروغ بزرگ باعث شده بسیاری از نوجوانان، جوانان کشورمان به دام مصرف این مخدر خطرناک بیافتند. متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان تحت تاثیر تبلیغات دروغین از این مخدر استفاده میکنند و زمانی متوجه عمق فاجعه می شوند که شاید بسیار دیر شده باشد. 

هر آنچه سودجویان و فروشندگان  مخدر « گل» از حسنات این ماده مخدر گفته و می گویند نمای بیرونی و روی گل است، امام به واقع آنسوی دیگر« گل»این ماده مخدر که در دسته مواد توهم زا است، چیست؟  

« گل» ماده مخدری توهم زا است که به خاطر شرایط آسان مصرف آن در هرمکان و یا زمانی به راحتی قابل مصرف است.  این ماده را در درون سیگار می ریزند به همان شکل مصرف می کنند. گل بو دارد و با کمی دقت میتوان آن را تشخیص داد. والدین باید توجه خاصی به فرزندان خود داشته باشند و صرف اینکه به فرزندان خود اعتماد کامل دارند نباید آنها را در جامعه رها کنند. 

ماده مخدر« گل» بر روی اعصاب مغز و سلول های در حال رشد مغز تاثیر سویی دارد و باعث اختلال در حافظه کوتاه مدت و هوشیاری مصرف کننده می شود. کسانی که این ماده مخدر را مصرف می کنند توانایی انجام کارهایی با دقت و هوشیاری بالا را از دست می دهند. عصبانیت های بی مورد،  پرخاشگری،  ضربان بالای قلب قرمزی چشمها،  خشکی دهان و مصرف پی در پی آب علائم سو مصرف این مخدر است. 

والدین باید مراقب فرزندان خود باشند و در صورتی که در فرزندشان با افت شدید تحصیلی،  بی حوصله گی،  گوشه نشینی و دوری از جمع،  خنده های بی مورد و سخنان بی ربط روبرو شدند، شرایط فرزندشان را بازنگری کنند. 

مواد مخدر یکی دیگر از ترفندهای دشمنان انقلاب و ایران است که با ترویج آن به دنبال آلوده کردن نسل جوان این کشور هستند، جوانانی که آینده سازان این مرز و بوم اند. آگاهی نسل جوان و خانواده های آنان به ماهیت اصلی این گونه مواد مخدر میتواند راه را برای آلوده شدن به آن سد کند.

چه بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر که تنها از روی کنجکاوی و یا اصرار دیگران خواستند یکبار این ماده را امتحان کنند، اما زمانی چشم گشودند که دیگر دیر شده بود.
ماده مخدر« گل به جهت تاثیر بر روان انسان زمینه ساز مصرف دیگر مواد می شود و هستند کسان که هیچ تمایلی به مصرف مخدرهایی مانند شیشه و هروئین را نداشته اند لیکن با مصرف مخدر گل در راه مصرف آن مواد نیز گام گذاشتند.

روی مخدر گل آن چیزی است که و آن تبلیغش را می کنند آنها تنها به سود خود و پیدا کردن مشتری بیشتر فکر می کنند اما واقعیت آن چیری است که در پشت این ماده مخدر پنهان شده است و آن چیزی جز تباهی فلاکت و بی سرانجامی نیست.

همین واقعیت ها وظیفه نهادها، ارگانها و رسانه ها را دو چندان می کند که با آگاه سازی جامعه راه را برای برخورد با خاطیان هموار کند. مصرف ماده مخدر « گل»توسط نوجوانان و جوانان ما افسانه نیست کافی است کمی به اطراف مان بیشتر دقت کنیم تا ببینیم در گوشه و کنار خیابانها و کوچه های خلوت و پارک ها و بوستانها جوانان ما در حال نابودی آینده خود هستند.

آنقدر این صحنه ها در روز تکراری شده که دیگر آنها را نمی بینیم و یا توجهی نمی کنیم. توجه خاص به ماده مخدر گل از این جهت اهمیت دارد که به آسانی قابل کشت است و در هر مکانی میتوان آن را بدست آورد،  مسئله مهمتر آسانی مصرف این مخدر است که به راحتی قابل مصرف است.

نبود آگاهی و شناخت کامل خانواده ها از این ماده مخدر و بی خبری مصرف کنندگان آن از عوارضش باعث شده تا این ماده مخدر در جامعه و میان جوانان ما رخنه کند. از جاییکه این ماده مخدر تاثیر مستقیم بر روح و روان مصرف کننده آن دارد برای رهایی از چنگال این ماده مخدر باید به روانپزشک مراجعه کرد تا از طریق روان درمانی ترک این مخدر امکان پذیر شود.

اعتلای تاریخ افتخارآفرین ایران زمین، شناخت اسطوره ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازخوانی تاریخ ۸ سال دفاع مقدس، تسهیل استفاده از امکانات فرهنگی هنری و ورزشی در کنار آگاهی کامل به ترفند دشمنان اسلام و ایران می تواند راه گشای بسیاری از انتخاب های درست برای جوانان سرزمینمان باشد. چرا که آینده سازان کشور نسل جوان، آگاه، با ایمان و سالم ایران زمین خواهند بود. امید است با توجه بیشتر خانواده ها، جوانان، رسانه ها، مسؤلان فرهنگی، انتظامی و ورزشی کشور تمهیدات بیشتری برای حراست از سلامتی نسل جوان اندیشیده شود.

کد خبر: 1087082

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =