نخستین مدرسه الگو مطابق با «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» افتتاح می شود

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین مدرسه الگو و مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در واحد زنجان افتتاح خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدمحمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما در جلسه بررسی، تسهیل و رفع موانع راه اندازی بوستان تربیت زنجان با بیان اینکه این واحد آموزشی به عنوان الگوی اجرایی سند تحول نظام آموزش و ‌پرورش است، گفت: کلیات برنامه آموزشی و ‌پرورشی بوستان تربیت توسط سازمان سما آماده شده و به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 بطحائی اظهار داشت: در این برنامه چشم انداز کلی بوستان مشخص و مکتوب شده و این سند مختصات بوستان را مشخص می کند. سند تفصیلی بوستان تربیت نیز تا اسفندماه سال جاری منتشر خواهد شد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید نگاهی سیستمی و ‌منظومه‌ای به بوستان تربیت داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه روش های تأثیرگذار و ابداعی آموزش محتوا عمده دلیل تفاوت مدارس تراز اول جهان با سایر مدارس است، اظهار داشت: به این موضوع در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز اشاره شده که در بوستان های تربیت دانشگاه آزاد اسلامی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان سما با تأکید بر اینکه اگر قرار است دانش آموزان به انسان های تراز جامعه تبدیل شوند باید در مدرسه آموزش داده شوند، گفت: در بوستان های تربیت محتوای آموزشی متناسب با نیازهای زندگی تطبیق داده می شود.

 بطحائی گفت: نخستین مدرسه الگو و مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان افتتاح خواهد شد. برنامه ریزی ها صورت گرفته تا این مذرسه در مهرماه سال آینده افتتاح شود.

وی با تأکید بر اینکه الگوی امروزی مدارس برای تربیت دانش آموزان صحیح نیست، گفت: برای تأسیس یک واحد آموزشی مطابق با افق سند تحول آموزش و پرورش و با هدف تربیت انسان های تراز جمهوری اسلامی ایران در سازمان سما قدم بزرگی برداشته شده است.

 بطحائی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی بوستان های تربیت با نظارت سازمان سما به دنبال تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =