اعطای مجوز واردات خودرو به ایثارگران از اساس کذب و بی‌مبناست

معاون تعاون بنیاد شهید گفت: خبر منتشر شده در خصوص واردات خودرو توسط جانبازان و خانواده شهدا کذب است و متنی که منتشر شده، وجاهت حقوقی و مبنای قانونی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، این سال‌ها که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در فضای مجازی حضور داشته باشند تا در دنیای حقیقی، این فضا جولانگاه عده‌ای شده که کارشان پمپاژ شایعه در خصوص موضوعات مختلف است. موضوعاتی که می‌تواند افراد مبتلابه آن را به نوعی به چالش بکشد. مردم هم که اغلب این اخبار را می‌شنوند نه وقت این را دارند که بخواهند پیگیر شوند تا ببینند حقیقت کدام است و نه فرصت این کار برایشان میسر است. بنابراین آنچه را در فضای مجازی به گوششان می‌رسد، باور می‌کنند.

از روز گذشته یکی از این شایعات در خصوص جانبازان عزیز بالای ۲۵ درصد مطرح شده است. شایعه‌ای مبنی بر اینکه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده: «امکان واردات خودرو برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده شهدا میسر شده و جانبازان ۲۵ درصد یک دستگاه و جانبازان ۵۰ درصد به بالا ۲ دستگاه ماشین و همچنین خانواده شهدا به تعداد نزدیکان درجه یک شهید، می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را بر حسب اصول واردات به لحاظ ایمنی و معافیت از پرداخت گمرکی وارد کنند»!

بسیاری از مردم که این حرف‌ها را می‌شنوند فریاد بر می‌آورند که خانواده شهدا و جانبازان روز به روز با تسهیلات بیشتر آرامششان بیشتر می‌شود و ما باید از حق خودمان بگذریم تا این تسهیلات به آنها داده شود.

در همین خصوص با محمود پاکدل، معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید گفت‌وگو کردیم. وی در این خصوص گفت: من هم در فضای مجازی این شایعه را شنیده‌ام.

پاکدل افزود: مجمع تشخیص مصلحت زمانی در موضوعی ورود می‌کند که بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی بر سر تصمیم گیری وجود داشته باشد. در این صورت ارجاع داده می‌شود به مجمع تشخیص و آنها تصمیم گیری می‌کنند.

وی بیان داشت: چنین موضوعی اصلا مطرح نبوده که بخواهد مورد اختلاف واقع شود و مجمع تشخیص هم بخواهد تصمیم گیری کرده و حتی اعلام هم کند. مضاف بر آن، متنی که منتشر شده ابدا یک متن حقوقی و قانونی نیست.

البته این مباحث در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی هم میان عامه مردم مطرح می‌شد و کسانی که با این فضا و این افراد عناد دارند، صحبت‌هایی مطرح می‌کردند که برخی از افراد، بدون حتی یک محاسبه ساده آن را باور می‌کردند.

از این دست شایعات همیشه از طرف معاندان و جاهلان مطرح بوده. مثلا وقتی مدافعان حرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با تروریست‌های تکفیری عازم سوریه شده بودند برخی از این افراد می‌گفتند آنها پول می‌گیرند تا برای جنگ اعزام سوریه شوند.

البته از طرف خانواده شهدا جواب‌های قانع کننده و محکمی به این افراد داده شده است، ولی این اخبار کذب و شایعه‌سازی‌های بی‌اساس همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1087611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      خلاصه یه چیزی بوده.