نابودی بارسا در شب اخراج مسی/ شب سخت رونالدو در برابر اینتر/ بوسه ویدال روی لوگوی یوونتوس

با بسته خبری فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گواردیولا: به بازیکنانم افتخار می‌کنم

پپ گواردیولا، سرمربی منچستر سیتی، با وجود رسیدن به فاصله دو امتیازی با منچستریونایتد صدرنشین، از صحبت راجع به شانس قهرمانی سیتیزن ها در لیگ برتر خودداری کرد.
سیتیزن ها شب گذشته با پیروزی ۴-۰ برابر کریستال پالاس، پنجمین برد پیاپی خود در لیگ برتر را جشن گرفتند و بالاتر از لستر و لیوپول در رده دوم جدول ایستادند.
جان استونز در هر نیمه یک گل برای سیتی به ثمر رساند و ایلکای گوندوگان و رحیم استرلینگ نیز دو گل دیگر این تیم را وارد دروازه کریستال پالاس کردند.
منچسترسیتی در صورت برد در بازی بعدی، منچستریونایتد را پشت سر گذاشته و صدرنشین لیگ برتر خواهد شد.
پپ گواردیولا پس از برد در بازی دیشب گفت:"من قصد ندارم پیامی بفرستم! بازی با استون ویلا در روز چهارشنبه پیش روی ماست. ما یک بازی یک بازی پیش می رویم.
چند هفته پیش چندین امتیاز از لیورپول عقب بودیم و در چند بازی پیروز شدیم و این کاری است که باید انجام دهیم. حالا من به بازی با استون ویلا فکر می کنم."

گواردیولا اضافه کرد: "ما گل نخوردیم و پالاس هم خیلی خوب دفاع می کرد و مجبور بودیم صبور باشیم. عملکرد مطمئن و باثباتی داشتیم و این یک برد خیلی مهم است. در مقابله با تیم های بزرگ، خوش شانسیم که این خصوصیت را داریم.
در یک سوم پایانی وقتی کوین دی بروین پاس گل داد، ایلکای گوندوگان و رحیم استرلینگ توپ را در گوشه دروازه کاشتند و جان استونز هم امشب در محوطه جریمه غوغا کرد. کار برای من بسیار آسان است وقتی این بازیکنان را دارم.
ما سعی کردیم مانند چند فصل گذشته بازی کنیم و در دفاع اشتباهی نکنیم. سال گذشته اشتباه زیاد داشتیم."

کونته: از بازیکنانم راضی هستم

اینتر در شبی که کاملا برابر تیم یوونتوس تیم برتر میدان بود، با دو گل حریف قدرتمندش را شکست داد تا خود را به صدر جدول برساند. آنتونیو کونته برای اولین بار در دوران مربیگری خود موفق به شکست یوونتوس شد و او از رقم خوردن این اتفاق ابراز خوشحالی کرد.
 آنتونیو کونته گفت: برای غلبه بر تیمی مانند یوونتوس که برای همه باشگاه های ایتالیایی نقطه مرجع و الگو محسوب می شود باید عملکرد فوق العاده ای داشته باشیم و ما در بازی امشب موفق به انجام این کار شدیم. آنچه تصور می کردیم به یوونتوس ضربه می زند درست بود و دیدن پیاده شدن این موارد در میدان برایم راضی کننده است.  

بازیکنان اینتر برنامه تعیین شده را به طور کامل اجرا کردند و من از عملکرد آنها بسیار خوشحالم، زیرا کسب پیروزی در این دست مسابقات باید به شما اعتماد به نفس داده و اجازه می دهند در مسیر درست قرار بگیرید.
 ما پیش از این نیز ثمرات این روند را در فصل گذشته دیده بودیم و  همچنان در طول فصل جاری نیز اثرات آن را مشاهده خواهیم کرد. یوونتوس یک نقطه مرجع مهم محسوب می شود، زیرا آنها در ۹ سال گذشته قدرت اول سری آ بوده و چه در زمین و چه خارج از میدان عملکرد فوق العاده ای داشته اند.

نابودی بارسا در شب اخراج مسی

سال ۲۰۲۱ نیز مانند ۲۰۲۰ با ناکامی در سوپرکاپ اسپانیا برای بارسلونا آغاز شد و آنها در شبی که لیونل مسی نیز در ثانیه های پایانی اخراج شد، در فینال با نتیجه ۲-۳ مقابل بیلبائو شکست خوردند.
 
اگر پیش از باز کسی به ویالیبره می گفت که قرار است در فینال سوپرکاپ اینطور بدرخشد، بی شک مهاجم اتلتیک بیلباائو باور نمی کرد!
ویالیبره در دقیقه ۸۳ در حالی به زمین آمد که تیم‌اش دقایقی با شکست فاصله داشت، اما در پایان بازی این مهاجم اتلتیک بیلبائو بود که با نواختن ترومپت، پیروزی در سوپرکاپ را به همراه هم تیمی هاییش جشن گرفته بود.

نخست در دقیقه ۹۱ بازی ویالیبره با ضربه ای دقیق در دهانه دروازه گل تساوی را برای اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند تا ۹۰ دقیقه با تساوی ۲-۲ به پایان برسد.

بیلبائو در آغاز وقت های تلف شده‌ای که به لطف گل ویالیبره به دست آورده بود، توانست در دقیقه ۹۳ گل سوم خود را نیز به ثمر برساند و ۳-۲ از بارسا جلو بیافتد. برتری که تا سوت پایان بازی حفظ شد.
کار ویالیبره اما هنوز تمام نشده بود! در وقت‌های تلف شده و در دقیقه ۱۲۰ مسی پس از یک نبرد تک به تک با ویالیبره، کنترل خود را از دست داد و او را از پشت با ضربه مشت مضروب و سرنگون کرد و سپس با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد! این اولین کارت قرمز کاپیتان بارسلونا پس از بیش از ۷۵۰ بازی برای بارسا بود.
در نهایت و پس از سوت پایان بازی ویالیبره که به همراه دنی، وسگا، بالنزیاگا، دی مارکوس و لکو یک گروه موسیقی نیز دارد، با نواختن ترومپت در وسط زمین، قهرمانی در سوپرکاپ را جشن گرفت تا شبی فراموش نشدنی را برای خودش، هم‌تیمی هایش و همچنین هواداران اتلتیک بیلبائو رقم زده باشد.

پیرلو: به شدت ترسو بودیم

یوونتوس در شبی که موقعیت چندانی روی دروازه اینتر خلق نکرد و نمایش پرانتقادی ارائه داد، با دو گل مغلوب این تیم شد تا شانس های قهرمانی این تیم کمتر شود. آندره پیرلو در پایان بازب مدعی شد تیمش تحت تاثیر عملکرد هجومی اینتر قرار گرفته و نمایشی ناامید کننده در بازی امشب ارائه داده است.

آندره‌آ پیرلو گفت: "ما از ابتدای بازی با فکر و نگرش اشتباهی وارد میدان شدیم و وقتی شما از اراده لازم و کافی برای پیروزی در دوئل های تن به تن در میدان برخوردار نیستید، شرایط در ادامه مسابقه برای هر تیمی دشوار می شود.

ما از همان لحطه ای که به زمین قدم گذاشتیم هراسان بودیم و از عملکرد تهاجمی اینتر می ترسیدیم، بنابراین در ذهن مان فقط روی دفاع کردن تمرکز کرده بودیم. ما به اینتر اجازه دادیم ابتکار عمل را در جریان مسابقه به دست بگیرد و آنها در این شرایط تبدیل به تیمی خطرناک و ویرانگر می شوند.

این یک شکست بد بود، ما نمی توانستیم بدتر از این بازی کنیم و این عملکرد غیرمنتظره بود، اما ما باید سرمان را بالا گرفته و برای دیدار چهارشنبه شب و سوپرکاپ مقابل ناپولی آماده شویم. ما روی دروازه صحنه گل اول اینتر خیلی بی نظم و از هم گسیخته عمل کردیم و همه چیز از آنجا دشوارتر شد.

جاه طلبی های ما مانند گذشته است. شکست امشب لغزشب در برابر حریف قدرتمند بود و این اتفاقات در فوتبال رخ می دهد، اما چیزی که من از آن ناامید شده ام نگرش تیمی است. تیمی مثل یوونتوس باید با اعتماد به نفس و جاه طلبی بیشتری وارد زمین شود، اما ما خیلی ترسو بودیم. سر مربی همیشه اولین کسی است که سرزنش می شود، حتی در شرایط که تیم برنامه ریزی ما را پیاده نکرده باشد و این یعنی ما موفق به درک برنامه نشده ایم."

بوسه ویدال بر روی لوگوی یوونتوس

اینتر امشب موفق شد با ارائه نمایشی درخشان و خلق موقعیت های فراوان با دو گل یوونتوس را شکست داده و با یک بازی بیشتر نسبت به میلان همانند این تیم ۴۰ امتیازی شود. آرتورو ویدال، هافبک شیلیایی اینتر در همان دقایق ابتدایی موفق شد با یک ضربه سر محکم روی ارسال نیکو بارلا، گل اول تیمش را وارد دروازه یوونتوس کند.
 
اما آرتورو ویدال پیش از شروع این دیدار و هنگام خوش و بش با جورجو کیه لینی، بوسه ای به لوگوی یوونتوس روی لباس کاپیتان حریف زد و این کار او به شدت خبرساز شد. آرتورو ویدال سابقه سه فصل درخشان در ترکیب یوونتوس را داشته و حتی در سال ۲۰۱۲ در ترکیب این تیم دروازه اینتر را نیز باز کرده بود.

 اما در نهایت آرتورو ویدال با نمایش درخشان خود پاسخ انتقادات اخیر داد. او که در این فصل حتی مورد انتقاد علنی آنتونیو کونته نیز قرار گرفته بود، امشب احتمالا بهترین بازی فصل خود تا اینجا در لباس اینتر را ارائه داده و یکی از عوامل اصلی رقم خوردن این پیروزی مهم لقب گرفت.

بواتنگ: پیروزی برابر فرایبورگ دشوار بود

بایرن مونیخ بعد از کسب چند نتیجه نه چندان خوب، امروز موفق به کسب پیروزی ۱-۲ برابر فرایبورگ شده و اوصاع خود را در جدول بهبود بخشید. ژروم بواتنگ در پایان این دیدار مدعی شد قرار نیست بایرن مونیخ همیشه عملکرد فوق العاده ای ارائه دهد و در نهایت کسب سه امتیاز اولویت اصلی این تیم خواهد بود.

ژروم بواتنگ گفت: "پیروزی در بازی امروز کار آسانی نبود، زیرا فریبرگ حریف دشواری است و تیم های دیگری نیز که با آنها روبرو بشوند متوجه چنین چیزی خواهند شد. بیشتر اوقات گل ها مانند گلی که امروز دریافت کردیم بعد از کرنرهای غیرضروری اتفاق می افتد، بنابراین ما باید عملکرد بهتری داشته باشیم. اما مهم این بود که در جریان بازی بازگشته و پیروز شویم.

کسب این پیروزی دشوار بود و ما می توانیم در کل از نتیجه راضی باشیم. ما باید سبک بازی خود را بهبود ببخشیم. در پایان بازی شرایط کنی دشوار شد، اما خود ما مقصر بودیم، زیرا چندین فرصت فوق العاده داشتیم و می توانستیم کار حریف را تمام کنیم. نباید بهانه بگیریم و شرایط آسان نیست. نمی توان همیشه نمایش فوق العاده ای ارائه داد و ما نیز همیشه چنین چیزی نمی خواهیم، زیرا در نهایت کسب پیروزی مهم ترین مسئله است."

انتهای پیام/

کد خبر: 1087691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =