خدمات درمانی تأمین اجتماعی در سه محور اساسی سطح بندی شد

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تدوین سطح بندی خدمات درمانی در این سازمان در سه محور خدمات بستری، مراکز سرپایی و تجهیزات پزشکی پیشرفته به عنوان اقدامی نوین و ارزشمند در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیر عباس منوچهری اظهار داشت: با توجه به ضرورت توزیع عادلانه امکانات درمانی، تأمین دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیاز و همچنین در راستای اجرای تکالیف برنامه و بودجه سال جاری مصوب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، بازنگری سطح بندی خدمات درمانی در سال جاری به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: ضابطه سطح بندی خدمات بستری مشتمل بر شاخص‌های درمانی و با استفاده از نقشه راه ۱۴۰۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت اختصاصی برای سازمان تأمین اجتماعی بومی سازی شد به نحوی که وضعیت ۴۳۹ شهرستان کشور از نظر نیاز به خدمات بستری از اولویت یک تا ۴۳۹ برای تأمین خدمات با اولویت خرید خدمت در شهرستان‌های فاقد بیمارستان ملکی و توسعه خدمت در شهرستان‌های دارای بیمارستان ملکی مشخص شد.

منوچهری گفت: بر اساس این برنامه، مجوز افزایش تعداد ۵۵۱ تخت بستری در ۲۹ استان کشور صادر و در حال حاضر در مرحله آماده سازی برای بهره برداری است.

وی با بیان اینکه ضابطه سطح بندی تجهیزات پزشکی پیشرفته نیز تدوین و تمامی شهرستان‌های حائز شرایط از نظر نیاز به تجهیزات موصوف اولویت بندی شدند، گفت: در این راستا و با لحاظ تأثیر بیماری کرونا بر بیمار دهی برخی از بخشها در سال جاری مجوز خرید ۱۴ قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته برای سراسر کشور که شامل ۱۲ دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه آنژیوگرافی و یک دستگاه سنگ شکن است، صادر شد.

منوچهری تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث مراکز درمانی سرپایی در شهرستان‌های فاقد مرکز درمانی همواره در زمره مطالبات شرکای اجتماعی سازمان است، ضابطه سطح بندی مراکز درمانی سرپایی با بهره گیری از شاخص‌هایی از قبیل تعداد بیمه شده تحت پوشش، تعداد مراکز و مؤسسات طرف قرارداد، محرومیت منطقه، فاصله تا اولین مرکز درمانی ملکی و غیره تدوین و در نهایت تعداد ۵۳ شهرستان حائز شرایط برای احداث مراکز درمانی شناسایی و از اولویت یک تا ۵۳ اولویت بندی شد.

گفتنی است؛ مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طی نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تشریح سطح بندی خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی مبتنی بر تکالیف مصرح در برنامه و بودجه سالیانه مصوب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، این مهم را اقدامی ارزشمند و نوین در راستای توزیع عادلانه امکانات درمانی پس از ۲۰ سال دانسته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =