نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی

نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی توسط مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای قانون الحاق یک ماده، به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، اطلاعیه نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی؛ مربوط به مشمولین قانون مزبور که به استناد مجوز شماره ۷۱۱۰۴۱ مورخ ۸ اسفند ۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت ۲۵ هزار و پانصد نفر از مشمولین که از سوی ادرارت کل آموزش‌وپرورش استان‌ها جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها معرفی‌شده‌اند، اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه؛ اسامی مشمولین قانون، با کسب امتیاز لازم و در سقف ردیف‌های تخصیص‌یافته (موضوع مجوز شماره ۷۱۱۰۴۱ اسفند ۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور) که از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سهمیه خدمتی مورد تأیید قرارگرفته، از طریق مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی ارسال‌شده است. معرفی‌شدگان این مرحله می‌توانند جهت گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی، طبق آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون مزبور مصوب جلسه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ هیئت محترم وزیران به‌شماره ابلاغی ۷۹۷۹۵/ ت ۵۶۶۱۰ ه مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ اقدام نمایند.

کلیه افراد مشمول استخدام در این مرحله می‌باید قبل از جذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب نمایند. نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و مقررات مربوط، متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام خواهد شد.

باتوجه به ضوابط عمومی استخدام، اخذ گواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط قبل از پایان پودمان اول آموزشی (حداکثر تا مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، الزامی می‌باشد.

افراد مشمول قوانین فوق‌الذکر که به دلیل محدودیت در ردیف‌های استخدامی صادره از سوی مراجع قانونی، امکان معرفی آنان برای گذراندن دوره مهارت‌آموزی در این مرحله فراهم نشده، اعلام می‌دارد؛ در ادامه فرایند استخدام افراد مشمول، با رعایت قوانین و مقررات و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیصلاح، برای تبدیل وضعیت آنان و معرفی به دوره یکساله مهارت آموزی، اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =