این بار رونالدو سعودی ها را ناکام گذاشت

لیونل مسی در گذشته و حالا کریستیانو رونالدو پیشنهاد نجومی عربستان را برای تبدیل شدن به چهره تبلیغاتی این کشور در صنعت توریسم رد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پس از آن که سعودی‌ها برای جذب فوق ستاره آرژانتینی برای استفاده از تبلیغات در صنعت توریسم ناکام ماندند، حالا پیشنهادی نجومی را به دیگر فوق ستاره فوتبال جهان، کریستیانو رونالدو دادند. اما رونالدو به دلیل وضعیت سوال برانگیز حقوق بشر در این کشور این پیشنهاد ۶ میلیون یورویی را رد کرد.

عربستان سعودی که با راه انداختن کمپین”از عربستان دیدن کنید” قصد دارد به قطب صنعت توریسم در جهان تبدیل شود، دست به دامن موفق ترین گل زن تاریخ فوتبال و رکورددار بردن شش توپ طلای فوتبال جهان شده است. اگرچه به توافق رسیدن با دو تن از بهترین فوتبالیست های تاریخ به فعالیتهای تبلیغاتی عربستان کمک شایانی خواهد کرد، اما هر ورزشکاری که با پادشاه عربستان توافقی داشته باشد با انتقاد شدید در سراسر جهان روبه‌رو خواهد شد.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان در حال حاضر صنعت گردشگری با مشکل مواجه شده است و محدودیت هایی برای سفر وجود دارد. هرچند با سوابق مخدوش سعودی‌ها در رعایت حقوق بشر، موفقیت این کمپین بسیار دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

درحالی سال گذشته قراردادی ١١۵ میلیون یورویی بین عربستان و فدراسیون فوتبال اسپانیا برای برگزاری سوپر کاپ در این کشور بسته شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این رقابت ها در خود اسپانیا برگزار شد. همچنین درسال ٢٠١٩ نیز رقابت سوپر کاپ اسپانیا در جده برگزار شد که ارنستو والورده سرمربی بارسلونا در آن زمان گفت:” ما بخاطر پول اینجا هستیم”

البته در سال ٢٠١٩ در دیدار تدارکاتی آرژانتین و برزیل که در شهر ریاض برگزار شد لیونل مسی هم به میدان رفت ودر آن تاریخ با ترکی آل شیخ، رئیس هیئت سرگرمی و تفریحات عمومی عربستان و مالک تیم آلمریای اسپانیا نیز دیدار کرد.

البته شایان ذکر است که عربستان سعودی همیشه برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی مثل؛ سوپر کاپ اسپانیا و ایتالیا و ... را به عنوان موتور تبلیغاتی خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =