وزیر علوم خواستار تسریع یکپارچه‌سازی حقوق استادان و کارکنان شد

وزیر علوم با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تسریع در تشکیل جلسه کارگروه یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و کارکنان 2 وزارتخانه علوم و بهداشت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار تسریع در تشکیل جلسه کارگروه مشترک و بررسی موضوع یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

غلامی در این نامه با تاکید بر موافقت و دستور معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل کار گروه مشترکی متشکل از نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار تسریع در تشکیل جلسه کارگروه و بررسی روند و چگونگی اجرای موضوع شد.

در نامه وزیر علوم خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است: پیرو نامه شماره ۱۷۳۱۸۹/و مورخ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ درباره تشکیل کارگروه یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواهشمند است حسب تاکید معاون اول رئیس جمهوری دستور فرمائید به منظور رسیدگی به موضوع مورد اشاره و تشکیل جلسه تسریع لازم به عمل آید.

غلامی پیش از این نیز رسیدگی به موضوع را از معاون اول رئیس جمهوری خواستار شده و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حسب ماده یک قانون احکام دائمی طبق مقرراتی خاص و براساس آئین‌نامه‌های مصوب هیئت‌های امنا اداره می‌شوند و انتظار می‌رود حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی (به ‌جز کارکنان کادر درمانی که مشمول طرح تمام وقتی جغرافیایی هستند) یکسان باشد. اعمال مصوبات متفاوت در هیئت‌های امنای 2 وزارت همواره موجب بروز رضایت نداشتن در بین اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری بوده است.

بر اساس پیشنهاد وزیر علوم، به منظور رفع نارضایتی‌های موجود، کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شود تا نسبت به یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای دو وزارتخانه، اقدام و پیشنهادات این کارگروه برای تصویب در دستور کار هیئت‌های امنای ذی‌ربط قرار گیرد.

انتهاطی پیام/

کد خبر: 1087889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =