آیین‌نامه رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی» را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «آیین‌نامه رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این آیین نامه آمده است: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درصدد است تا با بهره گیری از شیوه های نوین و مؤثر، ایده های خلاق و فرهنگ محور اساتید، کارکنان و دانشجویان را وارد زیست بوم کسب و کارهای «فناوری های نرم فرهنگی و صنایع خلاق» کند.

به همین منظور معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری «رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی» در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد فضایی برای شکل گیری کسب و کارهای خلاق، مسأله محور در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

شناسایی و حمایت از ظرفیت ایده پردازی و خلاقیت دانشگاهیان، رشد نوآوری های فرهنگی با تقویت ارتباط دانشگاه با کانون های صنایع فرهنگی و جامعه، کارآفرینی و شکل گیری کسب و کارها و استارت آپ های فرهنگی، شبکه سازی و ایجاد زیست بوم صنایع خلاق فرهنگی، اثرگذاری مستقیم دانشگاه در راه اندازی نهضت تولید محتوا و محصولات فرهنگی کارآمد، ترویج و تبیین سبک زندگی و سبک اشتغال اسلامی ـ ایرانی بین دانشگاهیان، ارتقای سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید محصولات صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی و ارائه الگوهای موفق و برتر در حوزه کسب و کارهای خلاق از اهداف رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی است.

براساس این آیین نامه، تمامی فرآیندهای برگزاری جشنواره اعم از ثبت نام، احراز هویت، بارگذاری طرح، پالایش دبیرخانه ای، انجام داوری مرحله استانی و نهایی و اطلاع رسانی به صورت الکترونیکی و برخط از طریق سامانه انجام می گیرد.

اختتامیه رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی در صورت مساعد بودن شرایط همه‌گیری ویروس کرونا با اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا به صورت حضوری برگزار می شود.

ثبت نام از طریق سامانه رویداد ملی ایده های خلاق و نوآوری های فرهنگی به آدرس https://tdanyar.iau.ac.ir انجام می شود و هرگونه اطلاع رسانی به شرکت کنندگان نیز از طریق همین سامانه انجام خواهد شد.

تهیه و تدوین هرگونه شیوه نامه و ضوابط اجرایی ناظر بر اجرای رویداد و رفع مغایرت ها، نظارت بر کلیه مراحل و فرآیندهای جشنواره و اخذ گزارش از دبیر اجرایی، بررسی، تعیین و تصویب میزان و نوع جوایز اهدایی از وظایف شورای سیاست‌گذاری است.

در این آیین نامه آمده است: رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در چهار بخش کلی «صنایع هنری»، «صنایع و میراث فرهنگی»، «فناوری های نرم و صنایع رسانه ای» و «آفرینش ها و خدمات خلاق» برگزار می شود.

بخش «صنایع هنری» در محورهای نقاشی، عکاسی، تذهیب، خط و خوشنویسی، پوستر و گرافیک، هنرهای نمایشی و داستان نویسی و شعر؛ بخش «صنایع و میراث فرهنگی» در محورهای جواهرات و اقلام زینتی، مشبک، معرق و منبت، معماری، کاشی کاری و آینه کاری، میناکاری و خاتم کاری، قالی و قالیچه، مراسم آیینی و جشنواره ها؛ بخش «فناوری های نرم و صنایع رسانه ای» در محورهای مستند، کلیپ و فیلم کوتاه، تبلیغات و رپرتاژ آگهی، انیمیشن، موشن گرافی و اینفوگرافی، پلتفرم های فرهنگی، فناوری های آموزش و ترویج فرهنگ، نرم افزار، فضای مجازی و محصولات دیجیتال، داستان نویسی و شعر، رادیو و پادکست و بخش «آفرینش ها و خدمات خلاق» در محورهای کتاب و انتشارات، نوآوری های اجتماعی، توریست فرهنگی و گردشگری بوم، عروسک سازی، اسباب بازی، طراحی، چرم، لباس و پوشش، لوازم التحریر و ایده های تحول آفرین و خلاق فرهنگی برگزار می شود.

براساس بندهایی از این آیین نامه، اعضای هیأت علمی، کارکنان، دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی و آموزشکده های سما دانشگاه آزاد اسلامی می توانند حداقل در تیم های دو و حداکثر شش نفره در رویداد حضور داشته باشند.

طرح های ثبت شده در رویداد باید قابلیت فراگیری، تجاری سازی، بازاریابی و پتانسیل آغاز یک کسب وکار نوآورانه را در حوزه صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی داشته باشد. همچنین محصولات فرهنگی و صنایع خلاق باید دارای شاخص های نوآورانه باشند.

در این آیین نامه تأکید شده است: طرح های و ایده های خلاق ارسالی به رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی باید سه مشخصه اصلی «فراگیری»، «نوآوری» و «قابلیت تجاری سازی و کسب و کار» را داشته باشند تا در مراحل نهایی داوری، حائز امتیاز بالاتری شوند.

رویداد ملی «ایده های خلاق و نوآوری های فرهنگی» دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کلی در سه مرحله شناسایی استعدادها، رقابت مقدماتی و رقابت نهایی پیش بینی شده است.

تسهیل استقرار رایگان در سراهای نوآوری و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و منتورینگ و ارائه مشاوره های کسب و کار جهت تجاری سازی و بازاریابی طرح ها از جمله حمایت ها و جوایز تیم های برتر و راه یافتگان به مرحله نهایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =