آبی‌ها در پی دور زدن ناکامی/ آزمون سخت استقلال در شهر اولین‌ها

در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، آبی‌های پایتخت در مسجد سلیمان، میهمان نفتی‌ها خواهند بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، آبی‌های پایتخت در مسجد سلیمان، میهمان نفتی‌ها خواهند بود.
آبی ها برای ادامه ی صدرنشینی باید ۳ امتیاز حساس این دیدار را کسب کنند و فرصت اشتباه ندارند اما در سوی دیگر میدان، تیمِ جوانِ مجتبی حسینی در دوازده هفته اخیر عملکرد خوبی داشته و قطعا آن ها روز جمعه اهداف بزرگی را دنبال می کنند.

نفت مسجد سلیمان

شاگردان‌ مجتبی حسینی با کسب ۱۶ امتیاز از ۱۲ بازی خود در جایگاه ششم جدول قرار دارند. نفتی‌ها در ورزشگاه خانگی خود تنها در برابر تیم پیکان شکست خورده اند و تیم های بزرگی از جمله تراکتور، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و شهر خودرو را ناکام گذاشته اند و لقب غول کش لیگ بیستم را تصاحب کرده اند.

مجتبی حسینی با سیستم پایه ۳-۴-۳ شاگردانش را روانه میدان می کند. سیستمی که این اجازه را به آن ها می دهد تا در دفاع با اضافه شدن بال های راست و چپ، تبدیل به ۱-۴-۵ شوند.

نقطه قوت آن ها، تجمع در خط میانی و ارائه بازی درگیرانه است و اگر بتوانند خط هافبک رقیب را مختل کنند، قطعا پیروز می شوند.

اما نقطه ضعف این سیستم، جناحین نفتی‌ها خواهد بود.اگر رقیب بتواند نظم تاکتیکی آن‌ها در بازگشت از حمله به دفاع در خط میانی را بر هم بزند، می تواند از فواصل موجود در جناحین استفاده کند.

استقلال

آبی‌ها تا اینجا با کسب ۲۲ امتیاز از ۱۲ بازی خود، با فاصله ی اندکی نسبت به سپاهان و نفت آبادان صدرنشین لیگ هستند و به شدت خطر از دست دادن صدر را احساس می کنند. اگر محمود فکری روز جمعه، آرایش تاکتیکی تیمش را به ۱-۵-۴ یا ۲-۴-۴ تغییر ندهد، قطعا با مشکلی جدی رو به رو خواهد شد.

استقلال در بازی مقابل سایپا با آرایش ۳-۳-۴ به میدان رفتند و اگر این آرایش روز جمعه نیز تکرار شود، به دلیل برتری نفری نفتی ها در خط میانی، آبی‌ها با چالش سختی رو به رو می شوند.

البته محمود فکری در این بازی مرادمند و دیاباته را به علت مصدومیت در اختیار ندارد.

کلام پایانی

اگرچه آبی‌ها تاکنون در برابر نفتی ها شکست نخورده اند اما شرایط این دیدار کاملا متفاوت است. باید دید در پایان این بازی، روند شکست ناپذیری غول کش‌ها به پایان می رسد؟!

انتهای پیام/

کد خبر: 1088216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =