سرمربی در جدال رسانه‌ای؟

فکری در برنامه فوتبال برتر در کنار مباحث تیم خودش از قبیل صدرنشینی و کم صبر بودن هواداران و مشکلات تیم سعی بر قیاس تیم خود با تیم‌های دیگر و حتی به نوعی استقلال سالیان پیش داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز- امیرکریمی( کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ تفاوت تیم‌های بزرگ با تیم های دیگر دقیقا در همین نکات ریز اما تاثیرگذار هست. روزگاری بود که تسویه حساب های هواداران یک تیم اصولا بسنده به سکوها بود و در نهایت آنجا بود که فشار روی تیم یا کادرفنی مغضوب به زعم هوادارن ایجاد میشد. تحمل این سبک فشارها و تصمیم درست گرفتن در میان آن از نکات تمییز دهنده مربیان موفق و غیر از آن بود، چه بسا مثال های زیادی از این سبک مربیان وجود دارند. اما با ورود فضای مجازی و بیسشتر هم اینستاگرام در جامعه حالا این دست مسائل اصولا از حالت صرفا استادیوم یا نهایتا در جمع های کوچک اجتماعی خارج شده و هر کسی بنا بر داشتن یک پیج و تعداد بازدید کنندگان آن قدرت یک خبرگزاری کوچک را پیدا کرده. همین حالا که حتی بدلیل کرونا بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شود فشارهای بسیاری از این طریق به بازیکنان یا احیانا کادر وارد شده و شرایط را سخت می کند، مسئله کنترل فضای مجازی برای دست اندرکاران تیم های پرطرفدار بخصوص الان جزو الزامات فوتبال حرفه ای ما شده، فضایی که علی رغم زیبایی های خاص خود در دل خود خطرات گسترده ای دارد برای مثال به یکی از حرفهای محمود فکری در برنامه فوتبال برتر دقت کنید که اذعان داشت خودم در این فضا نیستم اما از طریق دوستان به من اطلاع داده می شود و من خواهش می کنم که اینکار را نکنند، نکته اینکه اگر احیانا فعالیتی در این فضا سرمربی نداشته باشد اما باز هم تبعات آن به گوش او خواهد رسید، پس تاثیر این فضا را می توان از همین حرف در مورد حداقل فوتبال و تیم های پرهوادار دریافت کرد.

قیاس از کجا تا کجا؛
فکری در این برنامه اما در کنار مباحث تیم خودش از قبیل صدرنشینی و کم صبر بودن هواداران و مشکلات تیم اما سعی بر قیاس تیم خود با تیم های دیگر و حتی به نوعی استقلال سالیان پیش داشت. فکری از اطاق فکر و تئوری توطئه هم صحبت کرد، همان دستان پشت پرده معروف، همچنین دیگر تیم ها را  به عدم داشتن تاکتیک متهم نمود و پرسپولیس را در دربی زیر توپ زن نامید، همچنین صدا و سیما را هم عمدتا پرسپولیسی خواند، زمان بازی ها را کم دانست و خود و تیمش را تاوان بده پرسپولیس معرفی کرد و البته اعتراف کرد که واقف به مشکلات فنی تیم هم هست و کادرفنی هم نیازی به تقویت ندارد و افراد غیرفوتبالی و مشهور را حاضر در تمرین تمام تیم های فوتبال دانست و آنها را پوریای ولی در تیم های دیگر یا همین استقلال سالیان پیش خواند و در نهایت حتی گوشه ای هم به کادر فنی فولاد و مشکلات آن بازی در ابتدای فصل هم زد . نکته ای که به چشم می آمد این همه پرداختن به قیاس هر موردی از تیم خودی با تیم های دیگر بود، که کمی عجیب می نمود، چون فضا و زمان هر اتفاقی در شرایط خودش قابل بررسی هست و به اصطلاح این همه مقایسه بیشتر پاک کردن صورت مسئله مشکلات تیم هست تا دلایل اقناع کننده، حتی اگر تیم های دیگر راه غلط را می روند دلیلی بر توجیح بعضی از مسائل نیست، ضمن اینکه تیم های دیگر احیانا نکات مثبت دیگر هم دارند که فکری می تواند به آنها هم توجه کند و در نهایت واقعا انداختن همه مشکلات به گردن جوسازی ها و فضاسازی ها هم انصاف نیست، همچنان که صرفا به مشکلات فنی و بعضا غیر فنی استقلال هم منصفانه نیست.

سهم شما چی آقای مربی؟
اصلا بنا را بگذاریم بر اینکه تمام صحبت‌های فکری درست باشد و تمام قیاس های شکل گرفته هم بجا. اما یک سوال اساسی اینجاست انکه استقلال از لحاظ فنی اشکال دارد هم مقصر دیگران هستند؟ اینکه فاز انتقال در این تیم اصلا صحیح اجرا نمی شود یا در زمان حمله به دفاع گپ‌های دفاعی تیم کاملا مشهود هست باز هم مقصر دیگران هستند؟ با ثبات ترین تیم از لحاظ نفرات داخل زمین را در این چند ساله دقیقا امسال استقلال داشته، و به نوعی نتیجه آن را هم با صدرنشینی گرفته و باز هم اصرار داریم و تکرار می کنیم که سیزده هفته صدرنشینی قطعا بی دلیل نیست و شایستگی هایی هم حتما این تیم دارد اما اگر انتقادی از سوی کارشناسان و هواداران مطرح می شود نه صرفا به معنی کوبیدن یا زدن تیم و کادر آن هست بلکه از سر دلسوزی و یا حتی ایده آل گرایی آنهاست. فضای مجازی را بی خیال شوید آقای فکری حساب مجازی با هوادار دلسوز واقعی جداست، اصلا هوادار استقلال حق دارد که هم فوتبال خوب ببیند و هم بردهای آنرا جشن بگیرد حالا تیم های دیگر به هر شکلی فوتبال می کنند، خوب یا بد، نتیجه بگیرند یا خیر. خواسته بیراهی هم نیست، حالا اگر در این راه اشکالی هم وجود دارد باید هر کسی به سهم خودش قبول مسئولیت کند و در راس همه سرمربی استقلال باید بداند که اگر ناکامی هست قطعا سهم او زیاد می باشد و جایی برای صرفا متهم کردن وجود ندارد همچنان که اگر توفیقی حاصل شود هم دقیقا او دارای سهم بالایی از آن موفقیت خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =