افتتاح سفارت «کوزوو» در قدس نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود

سخنگوی جنبش حماس در سخنانی گفت: افتتاح سفارت «کوزوو» در قدس نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المیادین، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس به عادی سازی روابط کوزوو با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، حازم قاسم، سخنگوی حماس در این ارتباط اظهار داشت که تصمیم کوزوو برای افتتاح سفارت در قدس اشغالی نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است. قاسم تصریح کرد که کوزوو به تشویق برخی طرف‌های عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی قدم گذاشته است.

وی عنوان کرد که قدس، شهری عربی- فلسطینی بوده و خواهد بود و تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای تغییر حقایق تاریخی و هویت این شهر هرگز راه به جایی نخواهد برد. پیشتر دبیرکل اتحادیه عرب به اقدام اخیر کوزوو در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم برای بازگشایی سفارت خود در قدس واکنش نشان داده بود.

وی اظهار داشت: این تصمیم کوزوو غیر قانونی است و نقض قوانین بین المللی به شمار می‌رود چرا که قدس یک منطقه اشغالی است و نباید سفارتخانه‌ای در آن احداث شود. ابوالغیط خاطرنشان کرد: افتتاح سفارت در قدس این واقعیت که این شهر تحت اشغال است را تغییر نمی‌دهد و سرنوشت آن جز با مذاکره حل و فصل نخواهد شد. این موضوع یکی از مسائل مورد مناقشه مهم در قضیه فلسطین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =