اولیانوف به ادعاهای برجامی بایدن واکنش نشان داد

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی می گوید پیش شرط گذاشتن بایدن برای رفع تحریم های ضدایرانی و اصرار به اینکه قدم اول را باید ایران بردارد، اقدامی غیرسازنده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در پیامی توئیتری، به ادعاهای برجامی شب گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

بایدن در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» مدعی شده بود: ایالات متحده برای آغاز دوباره مذاکرات تحریم‌ها را بر نخواهد داشت!

این اظهارات تکرار ادعاهای مشابهی است که پیشتر از سوی «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مطرح شده بود مبنی بر اینکه «توپ در زمین ایران است» و گام اول برای بازگشت کامل به برجام باید از سوی ایران برداشته شود.

در واکنش به این ادعاها، دیپلمات روس نوشت: این همان چیزی است که از آن بیم داشتیم. هم ایران و هم آمریکا خواهان احیای کامل اجرای برجام هستند حال آنکه درگیر بحث غیرسازنده و بی حاصلی شده اند مبنی بر اینکه چه کسی باید نخستین گام را بردارد. واضح است که تنها راه پیشرفت، همگام سازی قدم های دو طرف است.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، گفته بود که «جوزف بورل» به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، می‌تواند قدمها را در مشورت با ایران و آمریکا هماهنگ کند- پیشنهادی که از سوی دولت جدید واشنگتن رد شد!

اولیانوف همان موقع نیز به این خودخواهی برجامی آمریکا واکنش نشان داد و در پیامی توئیتری نوشت: امیدوارم این ارزیابی نادرست باشد. در غیر این صورت، شاهد شعله ور شدن آتش خودبینی و جاه طلبی های بی حاصل خواهیم بود: اینکه از طرف مقابل بخواهیم برای گام نخست پیش قدم شود؛ راه به جایی نخواهد برد. دیگر وقت آن رسیده که آمریکا و ایران قدم های هماهنگ شده ای برای از سرگیری اجرای کامل برجام بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =