فراخوان دومین نمایشگاه نخ و نگاره منتشر شد

فراخوان دومین نمایشگاه «نخ و نگاره هیما» منتشرشد و پوستر این نمایشگاه با حضورهنرمندان پیشکسوت دوخت‌های سنتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نمایشگاه نخ و نگاره هیما با تاکید به پتانسیل بالای آثار هنرمندان و پیشکسوتان دوخت‌های سنتی و کاربردی بودن این هنر برگزار می‌شود و سعی دارد از ظرفیت هنرمندان در سایر رشته‌های هنری مانند طراحی لباس، طراحی دوخت و زیورآلات سنتی استفاده کند؛ در همین راستا از همه هنرمندان رشته‌های طراحی لباس، دوخت و زیورآلات سنتی دعوت به همکاری می‌کند.

برای آنکه هنرمندان متقاضی در این دوره فرصت خلق آثار جدید خود را داشته باشند، فراخوان این دوره از نمایشگاه در پنج مرحله انجام می‌شود و آثار پذیرفته شهریور ماه ۱۴۰۰ در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

پوستر دومین نمایشگاه نخ و نگاره روز دوشنبه (۴ اسفندماه) با حضور محمدرضا احتشام رئیس هیأت مدیره و مریم نیک جوی مدیرعامل هیما، سید عبدالمجید شریف زاده رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی و پیشکسوتان و هنرمندان فعال در حوزه دوخت‌های سنتی از جمله شهین پزشکی، مریم سماک جلالی و زینب السادات عارفی در فضای باز یک مجتمع تجاری رونمایی شد.

عبدالمجید شریف زاده، رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را ایجاد فضایی برای تعامل هنرمندان دانست و در این مراسم اظهار امیدواری کرد: این شرایط برای دیگر رشته‌های هنرهای سنتی نیز ایجاد و شرایط خرید و فروش آثار هنرمندان مهیا شود. زیرا اگر برای هر کاری وجه اقتصادی آن در نظر گرفته نشود نتایج مطلوبی نخواهد داشت. بنابراین چگونگی حضور هنرمندان و انتقال آثار آنان به خارج از ایران به اعتلای هنر ایرانی و معرفی هنرمندان کشورمان کمک می‌کند.

به گفته مریم نیک جوی، مدیرعامل هیما، پذیرش و داوری آثار از اول مرداد ماه و به صورت مجازی برگزار می‌شود. هنرمندان متقاضی فرصت دارند آثار خود را تا ۱۵ مرداد ماه به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند. داوری آثار در سه مرحله و از ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود. همچنین هنرمندان فرصت دارند اصل آثار خود را از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه ارسال کنند.

وی افزود: آثاری که در نخستین نمایشگاه نخ و نگاره حضور داشتند امکان شرکت دوباره در دومین نمایشگاه را ندارند. همچنین در حاشیه نمایشگاه پیش رو کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و هنرمندان به صورت زنده و از طریق شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. این حرکت در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشترکرونا است.

وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود، کلیه شرکت کنندگان تقدیر می‌شوند. در عین حال به انتخاب داوران به پنج هنرمند پیشکسوت و پنج هنرمند برگزیده، تندیس نمایشگاه و جوایز ویژه ای اهدا می‌شود. همچنین به پنج هنرمندی که آثارشان در بخش طراحی لباس انتخاب می‌شود، لوح و تقدیر و تندیس نمایشگاه تعلق می‌گیرد.همچنین کتاب دومین نمایشگاه نخ و نگاره همچون دوره قبل در انتهای نمایشگاه منتشر می‌شود.

نخستین نمایشگاه نخ و نگاره به همت گروه هنرهای سنتی و صناعی هیما و پژوهشکده هنرهای سنتی در مرداد ماه ۱۳۹۹ در مجموعه فرهنگی و هنری نیاوران و با حضور ۴۶ هنرمند و ۱۷۲ اثر از دوخت‌های سنتی سراسر ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =