نحوه برقراری «بیمه عمر و حادثه» بازنشستگان کشوری تغییر کرد 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: بنا به خواست بازنشستگان و مسئولان کانون‌های بازنشستگی، روند اجرای طرح بیمه عمر و حادثه بازنشستگان کشوری تغییر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمود مرتضایی‌فرد در جلسه با مسئولان کانون های بازنشستگان کشوری گفت: در پی پیشنهادات و درخواست هایی که بازنشستگان در تماس‌های تلفنی و فضای مجازی نسبت به فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی عمر و حوادث مطرح کردند، این جلسه برگزار و توضیحات لازم از سوی مسئولان صندوق به روسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور ارائه شد.

مرتضایی‌فرد افزود: در پی این توضیحات، مسئولان کانون‌ها نیز پیشنهادها و انتظارات خود را مطرح کردند و جمع‌بندی نهایی این بود که فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی عمر و حادثه در درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری، اصلاح شود.

به گفته وی، با اصلاح روند قبلی، بازنشستگانی که تمایل دارند از این پوشش جدید بیمه‌ای برخوردار شوند؛ با ورود به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir و مراجعه به بخش بیمه تکمیلی عمر و حادثه، می‌توانند ضمن اطلاع از ۳ سطح بیمه نامه، نسبت به انتخاب یکی از سطوح و ثبت‌نام در آن اقدام کنند. درحالیکه قبلاً به شکل پیش‌فرض این پوشش بیمه‌ای برای همه بازنشستگان در نظر گرفته شده بود و افرادی که تمایلی به استفاده از این خدمات بیمه‌ای نداشتند، می‌توانستند به درگاه الکترونیکی صندوق مراجعه و انصراف خود را اعلام کنند.

وی مهلت ثبت‌نام در این سامانه را تا ۲۵ اسفند سال جاری اعلام کرد و گفت: امیدواریم با استقبال بازنشستگان، بتوانیم از ابتدای سال ۱۴۰۰ این پوشش بیمه‌ای را برقرار کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ارسال اطلاعات کامل و شرایط طرح های ارائه شده برای مدیران استانی صندوق و مسئولان کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور خبر داد و افزود: انتظار می‌رود از این طریق، امکان اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده به اعضای کانون‌ها و بدنه جامعه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری فراهم شود و دیگر، جایی برای ابهام و یا طرح موضوعاتی چون اطلاع نداشتن بازنشستگان از محتوای قرارداد باقی نماند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ابراز امیدواری کرد که با مشارکت کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور و اجرایی شدن پوشش بیمه تکمیلی عمر و حادثه، تجربه مثبتی به دست آید و فعالیت‌های آینده صندوق در ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی هم با مشارکت بیشتر بازنشستگان در روند تصمیم‌گیری و اجرا همراه شود.

مرتضایی فر ضمن تشکر از کانون های بازنشستگی کشوری به جهت توجه به امور مربوط به بازنشستگان، عنوان کرد امید است با توجه به خدمات بسیار مناسب این بیمه نامه، شرایط حد نصاب لازم برای شروع طرح از ابتدای فروردین فراهم آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =