متاسفانه فارغ‌التحصیلان دبیرستان و دانشگاه فاقد مهارت‌اند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد نیروهای مسلح گفت: خروجی دانشگاه‌ها باید تخصص‌محور باشد، متاسفانه فارغ‌التحصیلان دبیرستان و دانشگاه فاقد مهارت تخصصی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین سپهر در مراسم افتتاحیه رویداد ثریا که امروز(۱۸ اسفندماه) در سازمان بسیج دانشجویی(مجتمع ۱۳ آبان) برگزار شد، گفت: در حال حاضر شاهد افول همه جانبه قدرت‌های اقتصادی و صنعتی جهان در برابر کشورهای نوظهور هستیم.

وی ادامه داد: با کمک و حضور مقتدرانه نخبگان و دانشمندان مسیر عقب افتادگی کشور را  به سرعت طی خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد نیروهای مسلح گفت: ما در شرایط تهدید و تحریم کشورهای غربی و آمریکا هستیم؛ اما حضور و مشارکت مبتکرانه، دانشمندان و جهادگران عرصه علم و دانش باعث شده بتوانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

وی مطرح کرد: در حال حاضر باید گفتمان امید «ما می‌توانیم» را به مردم القا کنیم. رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ «علم اگر به ثریا یا ستارگان آمیخته باشد به آن دست پیدا خواهیم یافت.»

سپهر خاطرنشان کرد: کارها و ایده‌های مبتکران شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان فناورانه بسیاری وجود دارد که از لحاظ شاخص‌های ارزیابی محصولات در برابر دشمنان خودنمایی می‌کند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال ساخت دولت اسلامی هستیم، گفت: تولید علم و دانش پیشنیاز ساخت دولت اسلامی است. پیشرفت علمی و تحقق دولت اسلامی با رهبر انقلاب در حال تحقق و رشد و تعالی و گسترش است.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی در تراز ساخت تمدن اسلامی  لازمه حال حاضر کشور است. حضور در عرصه تلاش، کار و تولید و تربیت آفرینی جهادگران علمی وظیفه ما است.

سپهر با اشاره به مشکلات کشور و موضوع سبک زندگی است، گفت:  جوانان، دانشجویان و نخبگان سبک تولید علم و تربیت نیروی انسانی و مقابله با مشکلات را باید نهادینه و گفتمان سازی کنند. در این صورت قطعا مسیر آینده را بهتر طی خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با تاکید بر پرورش گفتمان امید،نشاط و ما میتوانیم، گفت: این تنها راهکار در مقابل تهدیدات و تحریم‌های دشمنان است.

وی مطرح کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید تخصص‌محور باشد، متاسفانه فارغ‌التحصیلان دبیرستان و دانشگاه فاقد مهارت تخصصی هستند. حقوق سربازان وظیفه در سال آینده افزایش خواهد یافت و این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ دولت پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =