رقابت ارائه پایان‌نامه ۳ دقیقه‌ای در گروه علوم پزشکی برگزار می‌شود

اولین دوره رقابت‌های ارائه پایان‌نامه در سه دقیقه در دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری دانشگاه کویینزلند استرالیا برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نخستین دوره «رقابت‌های ارائه پایان‌نامه در سه دقیقه (۳MT)» به عنوان اولین همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشگاه کویینزلند استرالیا، برگزار می شود.

همه رشته‌های مرتبط با دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، ایران، آزاد و شاهد و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

ثبت نام در این رویداد که از اواخر بهمن ماه سال 99 آغاز شده است و ادامه دارد. شرکت در رویداد، رایگان است.

رقابت‌های ارائه پایان نامه در سه دقیقه (۳MT) با هدف ارائه تحقیقات جالب در مقطع دکتری حرفه‌ای و دکترای تخصصی (PhD) توسط دانشگاه کوئینزلند (UQ) ایجاد شده است.

این رقابت‌ها سبب تقویت و پرورش مهارت انتقال مطالب علمی به زبانی ساده و گیرا و ارتباط موثر با محققان و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

این رقابت‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه کویینزلند با ۱۶۰ رقابت کننده برگزار شد و پس از گسترش به دانشگاه‌های نقاط مختلف دنیا اکنون به دلیل COVID-۱۹ به سمت یک قالب مجازی حرکت کرده است و اکنون رقابت‌های ارائه پایان‌نامه در ۳ دقیقه (۳MT) در بیش از ۹۰۰ دانشگاه و ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

به منظور شرکت در مسابقه ۳MT مجازی، هر دانشگاه/ موسسه برگزارکننده، مسابقه ای را در سطح دانشگاه برگزار می‌کند. دانشجویان باید ارائه خود را ضبط کرده و طبق قوانین مسابقه برای بررسی توسط داوران ارسال کنند. برنده مرحله دانشگاهی می‌تواند در مراحل بالاتر و رقابت در سطح کشور شرکت کند.

موسسات و دانشگاه‌ها می‌توانند در قالب قوانینی که توسط دانشگاه کوئینزلند تعیین شده، در مورد نحوه برگزاری رقابت تصمیم بگیرند. این رقابت فرصتی فراهم می کند تا داوطلبان مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنند، از نظر متخصصان و اساتید حوزه تحصیلی‌شان بهره برند و نتایج تحقیقات خود را به گوش مخاطبان گسترده‌تری برسانند.

دانشجویان مقطع دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی (Ph.D) که موضوع پایان‌نامه آن‌ها توسط شورای دانشگاه به تایید رسیده است، واجد شرایط شرکت در مسابقات ۳MT در همه سطوح هستند. فارغ‌التحصیلان واجد شرایط شرکت در این رقابت‌ها نیستند.

ارائه‌ها باید حداکثر ۳ دقیقه باشند و موارد بیش از ۳ دقیقه مردود می شوند. ارائه‌ها از زمان شروع به صحبت ارائه‌دهنده آغاز می‌شوند. فیلم‌ها باید از قواعد اعلام شده پیروی کنند. ارسال فیلم تنها با فرمت اعلام شده مجاز است و فایل‌های ارسال شده با سایر فرمت ها پذیرفته نمی‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =