عضو جدیدی را در مجموعه برجام نخواهیم پذیرفت

کارشناس مسائل منطقه گفت: سعودی با استفاده از شورای همکاری خلیج فارس می‌خواهد با تحت فشار قرار دادن ایران، ما را مجبور به پذیرش حضورش در نشست‌های هسته‌ای کند اما تهران رسما اعلام کرده که عضو جدیدی را در مجموعه برجام نمی‌پذیرد.

رضا میرابیان کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درخصوص بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و ابراز تمایل مجدد عربستان مبنی بر حضور در جلسات و نشست های برجام، اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران این است که برجام در حال حاضر در قالب چهار بعلاوه یک است، به این معنا که آمریکا هم در برجام تا زمانی که تحریم‌ها را لغو نکند و بازنگردد حضور نخواهد داشت و این نشست ها پنچ بعلاوه یک نخواهد نشد.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد اعضا کسی به برجام اضافه نخواهد شد گفت: نه عربستان، نه امارات و نه رژیم صهیونیستی و نه هیچ کشور دیگری نه میتواند دخالتی در برجام داشته باشد و نه توان ورود به نشست‌های برجام را دارد.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: ریاض احساس می کند از روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حال کنار گذاشته شدن است و مورد مشورت قرار نمی گیرد، بنابراین به شکلی تلاش می کند خود را وارد ماجرا کرده و حضور خودش را در برابر جمهوری اسلامی ایران مطرح کند.

میرابیان افزود: اینکه عربستان و شورای همکاری خلیج فارس به تهدید قلمداد کردن ایران در منطقه اصرار می‌کنند به نوعی فرافکنی و فرار رو به جلوی آنها محسوب می شود، آنها می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن ایران ما را مجبور به پذیرش حضور آنها در نشست های هسته ای آتی کنند که تهران نیز رسما اعلام کرده است که ما عضو جدیدی را در مجموعه برجام نخواهیم پذیرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با صراحت و شفافیت موضع خود را در قبال برجام اعلام کرده است، هیچ کس به نشست‌های هسته‌ای ایران و اعضای باقیمانده در برجام اضافه نخواهد شد و آمریکا هم تا زمانی که به صورت عملی تحریم‌های ایران را لغو نکند نمی تواند به برجام بازگردد چه برسد به برخی کشورهای منطقه‌ای که تلاش هایی بیهوده جهت نقش آفرینی در این موضوع دارند.

کد خبر: 1091379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =