بابایی: توافق با چین یک توافق برد ـ برد است

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: توافق ایران و چین یک توافق برد ـ برد است چرا که هم چین جزو 5 قدرت اقتصادی برتر جهان است و هم ایران از نظر ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی دارای جایگاه ویژه‌ای برای چین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق ایران و چین گفت: تفاهم ایران و چین یک توافق برد برد است چرا که هم چین جزو 5 قدرت اقتصادی برتر جهان است و هم ایران دارای یک شرایط ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی مهم برای چین است و هر دو کشور می‌توانند نیاز یکدیگر را تأمین کنند.

وی افزود: از سوی دیگر در تاریخ روابط ایران و چین چه زمانی که چین یک قدرت منطقه‌ای و یک قدرت متوسط بود و چه امروز که یک قدرت جهانی است هیچگاه خیانت و بدعهدی از سوی این کشور در مورد جمهوری اسلامی ایران مشاهده نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چین به دنبال یک توافقنامه و انجام قراردادهای ذیل آن است نه مثل غربی‌ها که به دنبال سوء استفاده از دیگر کشورها هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: ما حدود 7 سال است که معطل برجام هستیم برجامی که در قالب آن ما به تعهدات‌مان عمل کردیم اما طرف غربی تنها به ما قول و وعده و وعید داد و به تعهداتش عمل نکرد.

وی افزود: ما روابط تجاری زیادی با غربی‌ها داشته‌ایم اما آنها هیچ وقت به دنبال یک قرارداد و توافق مساوی که به نفع دو طرف باشد نبوده‌اند آنها همیشه به دنبال تحمیل خواسته‌های خود و سوء استفاده از دیگر کشورها هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس در پایان گفت: ما مراقبت می‌کنیم تا قراردادهای ذیل تفاهم ایران و چین با دقت تنظیم و تصویب شود و  حقوق ملت را در این زمینه به طور کامل مدنظر قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 1093830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =