پایان یک سلطنت پس از ۳۲۸۳ روز

مهمترین اتفاقی که در سی و چهارمین هفته رقابت‌های سری آ رقم خورد، قهرمانی تیم اینتر در این فصل مسابقات بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ هفته سی و چهارم رقابتهای سری آ در حالی امشب با دیدار تیم های ته جدولی پارما و تورینو به پایان میرسد که شب گذشته، با توقف آتالانتا مقابل ساسولو، در فاصله چهار هفته تا پایان مسابقات،قهرمانی شاگردان آنتونیو کونته در اینتر و سقوط کروتونه به سری ب مسجل شد.همچنین با انجام بازی های این هفته، رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپای فصل بعد به اوج خود رسیده است.

هفته سی و چهارم

شنبه شب و در آغاز هفته سی و چهارم رقابتها، اینتر با دو گل کروتونه را شکست داد و سقوط این تیم را قطعی کرد، در دیگر بازی شنبه آث میلان با دو گل بنونتو را در سن سیرو برد و به رده چهارم جدول صعود کرد.شب گذشته نیز در ادامه بازی های این هفته،لاتزیو در یک بازی جذاب و تماشایی با نتیجه چهار بر سه از سد جنوا گذشت و شانس خود را برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد افزایش داد.یوونتوس دیگر تیم حاضر در کورس سهمیه با دبل رونالدو و به سختی با نتیجه دو بر یک اودینزه را شکست داد و به رده سوم جدول رسید.ناپولی رده سومی هم با تساوی یک بر یک برابر کالیاری به رده پنجم سقوط کرد.همچنین آ اس رم پس از شکست سنگین مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا، این هفته دو بر صفر مغلوب سمپدوریا شد تا کسب سهمیه لیگ اروپا هم برای گرگ ها به خطر بیوفتد.در دیگر بازی های این هفته ورونا برابر لا اسپزیا و بولونیا مقابل فیورنتینا به تساوی رسیدند.

یک قهرمانی تا ستاره دوم

این قهرمانی نوزدهمین قهرمانی اینتر در سری آ محسوب میشود و با توجه به اینکه در ایتالیا هر تیم با فتح ده اسکودتو موفق به کسب یک ستاره میشود حالا نراتزوری تنها یک قهرمانی تا کسب ستاره دوم فاصله دارد که همین مسئله موجب انگیزه بیشتر اینتری ها در سال آینده خواهد بود.

پایان امپراتوری یوونتوس

اینتر در حالی فاتح اسکودتو شد که آخرین بار نراتزوری ۱۱ سال پیش با هدایت ژوزه مورینیو قهرمان سری آ شده بود.پس از قهرمانی اینتر در سال ۲۰۱۰ به همراه مورینیو دیگر تیم این شهر یعنی آث میلان در سال ۲۰۱۱ با هدایت آلگری برای آخرین بار اسکودتو را به میلان برد.پس از قهرمانی میلان در سال ۲۰۱۱، یوونتوس به روزهای خوب خود برگشت و به مدت ۹ فصل پیاپی فاتح اسکودتو شد و ۳۲۸۳ روز اسکودتو را در تورین نگه داشت تا اینکه با قهرمانی اینتر بار دیگر جام به شهر میلان باز خواهد گشت.

نقش اول

پس از گذشت ۱۱ سال اینتر با هدایت اسطوره یوونتوس یعنی آنتونیو کونته قهرمان سری آ شد و به حکومت ۹ ساله یووه در سری آ ایتالیا پایان داد.نکته جالب توجه این است که در سال ۲۰۱۲ نیز یوونتوس پس از ۷ سال با هدایت آنتونیو کونته به قهرمانی سری آ رسیده بود. کونته سه سال پیاپی یووه را فاتح اسکودتو کرد و حکومت ۹ ساله یوونتوس در سری آ را بنا نهاد.کونته که در ابتدای فصل گذشته سر از اردوگاه رقیب درآورد و مربی اینتر شد در پایان فصل پیش با یک امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس نایب قهرمان شد اما شاگردان کونته در این فصل به صورت قاطعانه و از چهار هفته قبل اسکودتو را فتح کردند و به قهرمانی های پیاپی یووه پایان دادند.حالا میتوان گفت نقش اول آغاز و پایان امپراتوری یوونتوس در لیگ ایتالیا کسی نیست جز اسطوره یوونتوس ، آنتونیو کونته.

اینتر از همشهری پیش افتاد

با کسب این قهرمانی اینتر با ۱۹ قهرمانی پس از یوونتوس به دومین تیم پرافتخار سری آ تبدیل شد و از رقیب همشهری خود پیش افتاد.پیش تر دو تیم شهر میلان هر کدام ۱۸ بار فاتح اسکودتو شده بودند و با ۱۸ قهرمانی به صورت مشترک پس از یوونتوس با ۳۶ عنوان قهرمانی در جایگاه دوم قرار داشتند.حالا اینتر با این قهرمانی به تنهایی دومین تیم پرافتخار سری آ محسوب میشود.

جنگ بر سر سهمیه اروپا

با پایان دیدارهای شب گذشته، و با تساوی آتالانتا و ناپولی و برد یووه، میلان و لاتزیو و شکست آ اس رم رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در سال آینده بسیار جذاب تر دنبال میشود.در حال حاضر سه تیم آتالانتا، یووه و میلان با ۶۹ امتیاز در رده های دوم تا چهارم و ناپولی با ۶۷ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارند. لاتریو نیز با یک بازی کمتر ۶۴ امتیازی شد و با پیروزی در بازی عقب افتاده خود ۶۷ امتیازی میشود و در کنار ناپولی قرار خواهد گرفت. از میان این پنج تیم سه تیم به همراه اینتر راهی لیگ قهرمانان میشوند و دو تیم دیگر به همراه یکی از تیم های رم و ساسولو به لیگ اروپا خواهند رفت. از این رو بازی هفته آینده میلان و یوونتوس بسیار حساس و دیدنی خواهد بود و تاثیر زیادی در سرنوشت این پنج تیم خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =