گیاه خواری یک رژیم مناسب برای درمان کبد چرب

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: رعایت یک دوره رژیم گیاه خواری به تسریع روند درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تاثیرات مثبت و منفی رژیم گیاهخواری اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه مصرف سبزیجات در کشور ما پایین است؛ بنابراین رعایت یک رژیم گیاه خواری به فرد کمک می‌کند تا میزان مصرف سبزیجات را افزایش دهد.

او افزود: مصرف سبزیجات برای رفع یبوست مزمن بسیار موثر خواهد بود، همچنین افرادی که کبد چرب به خصوص گرید ۲ و ۳ دارند برای بهبود هرچه سریع‌تر بیماری شان گذراندن یک دوره رژیم گیاه خواری به این افراد توصیه می‌شود.

جوزدانی بیان کرد: با توجه به این که در رژیم گیاه‌ خواری میزان دریافت روغن‌ها از منابع مختلف تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد بدن از چربی‌های ذخیره شده برای تامین انرژی و نیازهای خود استفاده می‌کند که چنین شرایطی روند درمان بیماری کبد چرب را بسیار بهبود می‌بخشد.

اوگفت: یکی دیگر از مزیت‌های رژیم گیاه خواری بهبود خلق و خوی افراد خواهد بود. عموما افرادی که یک دوره رژیم گیاه خواری می‌گیرند آرام‌تر و صبورتر خواهند شد و استرس و اضطراب کمتری خواهند داشت.

این متخصص رژیم درمانی بیان کرد: هرچند در بسیاری از موارد عوامل مختلفی مانند کمبود ویتامین D و کمبود آهن سبب افسردگی و تند خویی می‌شود، اما رژیم گیاه خواری می‌تواند تا حدی آن را کنترل کند.

جوزدانی افزود: رژیم گیاه خواری انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، خام گیاه خواری است که در علم پزشکی به دلیل این که بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز بدن در آن حذف می‌شود و یا به صورت کامل پخته نمی‌شود، مضر خواهد بود.

او گفت: بسیاری از مواد غذایی مانند انواع غلات نیاز به پخته شدن کامل دارند تا بدن بتواند نشاسته آن‌ها استفاده کند، اما رژیم خام گیاه خواری دریافت بسیاری از ریزمغذی‌ها و حتی درشت مغذی‌ها را دچار مشکل می‌کند بنابراین رژیم خام گیاه خواری در علم پزشکی مردود است.

جوزدانی گفت: در نوع دیگر رژیم گیاه خواری افراد فقط گیاهان را مصرف نمی‌کنند، بلکه در برنامه غذایی شان تخم مرغ و لبنیات وجود دارد که از نظر علم تغذیه این نوع کامل‌ترین رژیم گیاه خواری است، زیرا این افراد در دریافت پروتئین‌ها مشکلی نخواهند داشت.

او افزود: در کنار تمام مزیت‌های که برای این رژیم گفته شد، اما رژیم گیاه خواری می‌تواند برای برخی افراد مضر باشد. گرفتن رژیم گیاه خواری در دوران نوجوانی که عضله‌های فرد در حال رشد است سبب افت عضلات بدن، کم خونی، اختلالی در رشد و یادگیری خواهد شد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: اگر در سنین جوانی رژیم گیاه خواری به صورت اصولی انجام نشود و دریافت پروتئین‌ها محدود شودنه تنها سبب افت عضلات بدن خواهد شد، بلکه با کاهش وزن غیراصولی و بدن از تناسب اندام خارج شده و فرد با ضعف، بی حالی، کمبود آهن مواجه خواهدشد که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =