گروه D؛ انگلیس به دنبال انتقام از کروات‌ها

در چهارمین گروه از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، چهار تیم انگلیس، کرواسی، اسکاتلند و جمهوری چک با هم رقابت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به بررسی گروه چهارم این رقابت‌ها خواهیم پرداخت.

انگلیس

سه شیرها که امسال بعد ۲۵ سال میزبانی از فینال یک تورنمنت مهم در رده ملی را به دست آورده اند نمی‌خواهند به راحتی این فرصت را از دست بدهند و برای رسیدن به دیدار نهایی سخت تلاش خواهند کرد. انگلیسی ها تیمشان را با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه راهی مسابقات کرده اند که این می تواند یک فاکتور مثبت برای آنها نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ باشد. انگلیس که در جام جهانی قبل تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و در این مرحله با شکست مقابل کرواسی از رسیدن به فینال بازماند در این بازی ها فرصت این را دارد که با شکست کروات ها انتقام جام جهانی را از آنها بگیرد. نقطه قوت شاگردان ساوت کیت حضور بازیکنانی مستعد مانند جود بلینگهام، فیل فودن، میسون ماونت و جک گریلیشر در ترکیب تیمشان است. خط دفاعی این تیم می تواند پاشنه آشیل آنها باشد جایی که مگوایر و استونز نتوانسته اند عملکرد خارق العاده ای از خود به نمایش بگذارند.

بازیکنان کلیدی

بهترین بازیکن و ستاره تیم ملی انگلیس به طور قطع هری کین مهاجم تاتنهام است که در خط حمله سه شیرها به میدان خواهد رفت. از رحیم استرلینگ، گریلیش، رشفورد و سانچو نیز می‌توان به عنوان دیگر ستاره های تیم ساوت کیت نام برد.

کرواسی

نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی پای به مسابقات یورو می گذارد که اینبار انتظارات از آنها بسیار بالاست. کسب نتایج درخشان در سال های اخیر سبب شده است هواداران این تیم از آنها انتظار رسیدن به مراحل پایانی مسابقات را داشته باشند. کرواسی در سه سال اخیر تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کرده و بازیکنان جوانی جایگزین راکیتیچ، مانژوکیچ و سوباسیج شده اند که از تیم ملی خداحافظی کرده بودند. نقطه قوت شاگردان زلاتکو دالیج خط هافبک آنهاست جایی که مودریچ و بروزوویچ بی‌نظیرند و به خوبی ارتباط بین دفاع و حمله را حفظ می‌کنند. بزرگ‌ترین نگرانی کروات ها خط دفاعی این تیم است که در شش بازی خود در لیگ ملت‌های اروپا شانزده گل را دریافت کرده بود.

بازیکنان کلیدی

کرواسی پر از ستاره‌ هایی مانند آنته ربیچ، آندری کراماریچ و میلسلاو اورسیچ است. در کنار این ها کروات‌ها بازیکنان باتجربه تری مانند لوکا مودریچ، شیمه ورسالیکو، متئو کواچیچ، ایوان پریشیچ، مارسلو بروزوویچ و اروان راکیتیچ را در اختیار دارند که می توانند گره بازی ها را برایشان باز کنند.

اسکاتلند

پس از انگلیس دیگر تیم بریتانیایی این گروه اسکاتلند است که پس از سال ۱۹۹۸ برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ حضور پیدا می کند. شاگردان استیو کلارک از یک امتیاز ویژه در این بازی ها برخوردارند که آن انجام بازی‌های خانگی‌شان در همپدن پارک شهر گلاسکو است که حضور هواداران پرشورشان می‌تواند برگ برنده آنها برای بازی‌های بزرگ باشد. نقطه قوت اسکاتلندی ها خط هافبک آنها است جایی که رایان کریستی و کالوم مک‌گرگور از سلتیک و رایان جک از رنجرز به خوبی کمربند میانی را محکم کرده اند. اما پاشنه آشیل این تیم خط حمله نه چندان قدرتمند آنهاست که باعث شده است در گلزنی تا حدودی ناموفق عمل کنند.

بازیکنان کلیدی

جان مک‌گین هافبک میانی ۲۶ ساله اسکاتلندی ستاره تیم ملی کشورش محسوب می‌شود. از اندی رابرتسون از لیورپول، اسکات مک‌تامینی از منچستریونایتد و کایران تریری از آرسنال نیز می توان به عنوان دیگر ستاره های تیم ملی اسکاتلند نام برد.

جمهوری چک

بیست و پنج سال پس از صعود باورنکردنی تیم ملی چک به فینال یورو ۱۹۹۶ می گذرد و این تیم دوباره به امید خلق یک شگفتی دیگر پای به میدان رقابت با بهترین تیم‌های اروپایی می گذارد. یاروسلاو سیلهاوی سرمربی چک است که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفته است و موفق شده است نتایج قابل قبولی را نیز رقم بزند. نقطه قوت این تیم روحیه تیمی بالا و اتحاد آنها است و نقطه ضعفشان خط دفاع متوسط است که می تواند در این مسابقات گریبان آنها را بگیرد.

بازیکنان کلیدی

از توماس سوچک ۲۶ ساله به عنوان بهترین بازیکن جمهوری چک نام برده می شود. این هافبک قدرتمند مهارت زیادی در نبرد های تن به تن و حتی گلزنی دارد که می تواند به تیم ملی کشورش برای خلق نتایج خوب کمک کند. ولادیمیر کوفال بازیکن وستهم انگلیس و ماتی ویدرا از تیم برنلی نیز جزو بهترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شوند.

برنامه بازی های گروه D

هفته اول

انگلیس - کرواسی: یکشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد، لندن (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)
اسکاتلند - جمهوری چک: دوشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد، گلاسکو ( ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)

هفته دوم

کرواسی - جمهوری چک: جمعه ۱۸ ژوئن/ ۲۸ خرداد، گلاسکو ( ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
انگلیس - اسکاتلند: جمعه ۱۸ ژوئن/ ۲۸ خرداد، لندن (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته سوم

جمهوری چک - انگلیس: سه‌شنبه ۲۲ ژوئن/ ۱ تیر، لندن (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)
کرواسی - اسکاتلند: سه‌شنبه ۲۲ ژوئن/ ۱ تیر، گلاسکو ( ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

انتهای پیام/

کد خبر: 1098855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      0 0
      مطلب خوبی بود آقای جعفری