وجود کم آبی در ۳۰۰ شهر کشور

معاون وزیر نیرو از کم آبی ۳۰۰ شهر کشور خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۹ درصد از مشترکان تهران مصرف بالایی دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور گفت: کم آبی به وضعیت شهرهایی گفته می‌شود که کمبود آب دارند که اگر این کم آبی افزایش پیدا کند، دچار افت فشار هم خواهند شد، به طور کلی کم آبی، جیره بندی یا قطعی آب تلقی نمی‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر از ۱۴۰۰ شهر در کشور ۳۰۰ شهر ما دارای کم آبی هستند؛ در حال حاضر هم تا به امروز در هیچ کجای کشور قطعی یا جیره بندی آب نداشته‌ایم، اگر شهروندان با ما همکاری داشته باشند، ما امسال از این پیک مصرف عبور خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مشترکان در تهران جزو خوش مصرف‌ها هستند، ولی متاسفانه ۲۹ درصد مصرف بالایی دارند.

خامسی گفت: ما برنامه ریزی برای قطع یا جیره‌بندی آب در کشور نداریم، ولی در طول سال به دلیل شکستگی لوله یا قطعی برق ممکن است آب چندین ساعت قطع شود، ولی تا این لحظه قطعی یا جیره بندی آب در هیچ کجای کشور اعمال نکرده‌ایم.

او بیان کرد: خوشبختانه ما تدابیر لازم را برای مدیریت منابع آبی اتخاذ کرده‌ایم و به طوری که تا به امروز ۵۰ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سدهای کشور است، ولی با توجه به کاهش بارندگی ما ۲۸ درصد کاهش در مخازن آبی کشور را شاهد هستیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر شهرهایی مانند تهران که از ذخایر سدها تغذیه می‌کنند؛ تامینی در آبرسانی نداریم، ولی شهرهایی که از چاه استفاده می‌کنند به دلیل کاهش ۵۲ درصد بارش‌ها کار را برای ما دشوار کرده‌اند که توصیه ما به مشترکان این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

خامسی گفت: ۱۰ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های برقی آبی تامین می‌شود و زمانی که کاهش بارندگی داشته باشیم، قطعا تولید برق هم با مشکل مواجه می‌شود.

معاون وزیر نیرو در پایان در خصوص اعتبارات لازم برای شبکه فرسوده آب کشور اضافه کرد: خوشبختانه از اول انقلاب تا به امروز مجلس اعتبارات خوبی برای بخش فرسودگی شبکه آب کشور اختصاص داده است، ولی برای شبکه هدر رفت آب نیازمند اعتبارات بالایی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =