پرتغال - بلژیک؛ فینال زودرس؛ شب رکورد شکنی رونالدو؟

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ شاگردان فرناندو سانتوس و روبرتو مارتینز با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم‌های ملی پرتغال و بلژیک از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

در همین رابطه فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال در نشست خبری پیش از بازی اظهار کرد: می‌دانیم که مقابل حریف باکیفیتی بازی می‌کنیم و من امیدوارم و اطمینان دارم که شرایط پرتغال بهتر خواهد شد. تیم در این چهار روز خوب استراحت کرده و فقط شش بازیکن در همه دیدارها در ترکیب قرار گرفتند. البته ما فردا در مورد ترکیب اصلی تصمیم خواهیم گرفت. هر دو تیم برای بازی آماده هستند و از این دیدار می توان به مثابه یک فینال یاد کرد.

همچنین روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک نیز گفت: شما می دانید که چرا پرتغال موفق بوده و چرا این تیم قهرمان رقابت های یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت های اروپا شده است؟ به این دلیل که که آنها قدرت ذهنی فوق العاده ای داشته و می دانند چگونه در بازی های بزرگ بازی کرده و پیروز شوند. ما برای این دیدار و مهار کردن رونالدو برنامه ریزی کرده‌ایم.

پرتغال؛ بردن برای تکرار موفقیت

مدافع عنوان قهرمانی با تمام سختی‌های که بود موفق شد از گروه مرگ مسابقات یورو صعود کند و حریف بلژیک قدرتمند شود. پرتغالی ها در این دوره نیز مانند دوره قبل به عنوان تیم سوم از گروه شان صعود کردند و میخواهند با صعود از این مرحله موفقیت های پیشین خود را تکرار کنند. رونالدو در این دیدار از انگیزه بسیار فراوانی برای شکستن رکورد علی دایی برخوردار است. او اکنون به همراه علی دایی با ۱۰۹ گل، آقای گل بازی های ملی به شمار می رود و برای پشت سر گذاشتن دایی فقط به یک گل نیاز دارد. سلسائوی فوتبال اروپا در مسابقات امسال هرچقدر که در خط حمله خوب کار کرده، در خط دفاع ضعیف بوده است و اگر فکری به حال این مسئله نکند در برابر خط حمله قدرتمند بلژیک به مشکل خواهد خورد.

عملکرد پرتغال در مرحله گروهی

پرتغالی‌ها در مرحله گروهی شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. آنها پس از شکست دادن مجارستان، مغلوب آلمان شدند و در برابر قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند تا با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود کنند.

بلژیک؛ شکست طلسم ۳۰ ساله

شاگردان روبرتو مارتینز تا بدین جای مسابقات مطابق انتظارات ظاهر شده اند و با قدرت حریفان را پشت سر گذاشته اند. آنها که برای رسیدن به قهرمانی از شانس بالایی برخوردارند آماده اند تا با شکست مدافع عنوان قهرمانی قدرت خود را بیش از پیش به اثبات برسانند. مسئله ای که برای شیاطین سرخ اروپا اهمیت دارد این است که آنها حدود ۳۲ سال است که در برابر تیم ملی پرتغال پیروز نشده اند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا آنها امشب می توانند این طلسم را بشکنند یا خیر؟

عملکرد بلژیک در مرحله گروهی

شاگردان مارتینز در مرحله گروهی نمایش بسیار خوبی داشتند و در هر سه بازی خود برابر روسیه، دانمارک و فنلاند به برتری دست یافتند.

سابقه تقابل

پرتغال و بلژیک تا کنون ۱۸ بار با هم دیدار داشته اند که ۵ برد برای شیاطین سرخ اروپا و ۶ برد برای سلسائوی اروپا بدست آمده است. ۷ بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.

اطلاعات بازی

این دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه لاکارتوخا شهر سویا اسپانیا با قضاوت فلیکس بریش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =