حکیم: دولت عراق در برابر نقض حاکمیت عراق وارد عمل شود

«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکای به مقر حشد شعبی از دولت عراق خواست که به مسئولیت خود در قبال این قبیل اقدامات عمل کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در توئیتی به حمله هوایی آمریکا به حشد شعبی واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما با نگرانی شدید بمباران مواضع حشد شعبی در منطقه القائم در مرز سوریه را که به شهادت و زخمی شدن شماری از رزمندگان منجر شد را، دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ما این حمله و نقض حاکمیت عراق را از سوی هر طرفی که باشد، به شدت محکوم می‌کنیم و از دولت عراق می خواهیم که به مسئولیت خود در قبال این قبیل اقدامات عمل کند.

سرلشکر «یحیی رسول» در این ارتباط گفت: «ما حمله هوایی آمریکا به منطقه مرزی عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم؛ چرا که این حمله نقض آشکار حاکمیت و امنیت ملی عراق بوده و بر اساس همه قوانین بین المللی مردود است».

او ادامه داد: «عراق بار دیگر مخالفت خود را با تبدیل این کشور به میدانی برای تصفیه حسابات اعلام می‌کند و بر حق خود در حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی و جلوگیری در استفاده از اراضی عراق به عنوان میدانی برای واکنش‌ها و حملات تأکید دارد».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =