دانشگاهیان می‌توانند در مدیریت پروژه‌ها کنار پلیس باشند

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا ناجا گفت: دانشگاهیان می‌توانند در هدایت، مدیریت و مشاوره پروژه‌ها در کنار پلیس باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رویداد تبادل فرصت‌های پژوهشی پلیس هوشمند با باشگاه پایش و آئین آغاز به فعالیت تیم تخصصی پلیس هوشمند باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سه‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. 

احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا ناجا در این مراسم با بیان این که استفاده از فناوری در گذشته از مزایای یک سازمان به حساب می‌آمد، اظهار کرد: سپس به یک ضرورت تبدیل شد و امروز ضامن بقای سازمان است.

وی با اشاره به این که پردازش داده‌ها و استفاده از اطلاعات نیازمند هوشمندسازی است، افزود: امروز ماموریت‌ها پیچیده‌تر شده‌اند و سرعت هم افزایش و اهمیت یافته است. همچنین منابع همه سازمان‌ها با ماموریت‌هایشان هماهنگی ندارد، به همین دلیل لازم است که از هوشمندسازی استفاده شود. 

دولتخواه درباره روش‌های مختلف هوشمندسازی گفت: روش اول این است که فرایندهای سازمان باید احصا شود و سپس هوشمندسازی اتفاق بیفتد که نیازمند زمان است؛ اما اگر همزمان هوشمندسازی انجام شود، به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا ناجا با ذکر مثالی یادآور شد: اگر بتوانیم در گیت فرودگاه کنترل گذرنامه را هوشمند انجام دهیم، سرعت افزایش خواهد یافت. به نظر من، هوشمندسازی باید با رویکرد فناوری انجام شود.

وی با اشاره به این که بخش اعظمی از کار تحول بر اساس چشم اندازهاست یعنی ضمن هوشمندسازی به دنبال برآوردن آرمان‌ها هستیم، افزود: آرمان‌هایی مانند این که نیروی انتظامی چه آینده‌ای می‌تواند داشته باشد.

دولتخواه با تاکید بر این که پلیس همیشه با مردم و سایر سازمان‌ها در ارتباط است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، بخش‌های اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی  «پلیس من» در این راستا راه‌اندازی شده است. 

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا ناجا با بیان این که خدمات گذرنامه قبلا کاملا حضوری انجام می‌شد؛ اما امروز بخشی از آن غیرحضوری انجام می‌شود، اظهار کرد: تبادل الکترونیکی بین پلیس و سایر سازمان‌ها ضروری است. همچنین بخش زیادی از ماموریت‌های پلیس در خیابان‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل باید ارتباط برخطی بین سلسله مراتب ایجاد شود تا مسئولان بتوانند به گزارش‌های مستند دسترسی داشته باشند. 

وی با تصریح بر این که دانشگاه‌ها می‌توانند این امکانات را در اختیار پلیس قرار دهند، گفت: نکته دیگر این است که فضای مجازی با وجود مزایایی که دارد، به فضایی برای فعالیت مجرمان تبدیل شده است. همچنین یکی از وظایف پلیس امنیت کسب و کارهاست، در این بخش هم به کمک دانشگاه‌ها نیاز داریم. 

دولتخواه با ذکر مثالی یادآور شد: پلیس تنها نهاد درگیر در حمل و نقل جاده‌ای نیست، به همین دلیل برای کاهش تلفات جاده‌ای باید پلتفرم یکپارچه‌ای طراحی شود که بین همه سازمان‌های ذی‌ربط مشترک باشد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا ناجا با تاکید بر این که اجرای همه این‌ها نیازمند هوشمندسازی است، افزود: در این راستا، توافق‌نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. 

وی بر هدایت درست هوشمندسازی برای رسیدن به اهداف خود تاکید کرد و گفت: لازم است که روندهای جهانی مطالعه شود و ایده‌های خوبی از این راه به دست بیاید. معمولا کشورها برنامه ۳۰ ساله دارند و ما هم می‌توانیم این برنامه‌ها را بررسی و بومی کنیم. دانشگاهیان می‌توانند در هدایت، مدیریت و مشاوره پروژه‌ها در کنار پلیس باشند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1101215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =