در دیدار ظریف با وزیر خارجه عمان چه گذشت؟

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان امروز در مسقط با یکدیگر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب سفر به کشورهای منطقه به عمان سفر کرده است بعد از ظهر امروز با بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص  روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با مرور بر موضوعات مهم روابط دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و مسائل منطقه، از تلاش سلطنت عمان در ایفای نقش مثبت در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدر دانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روند مثبت بوجود آمده در حوزه همکاری های اقتصادی و تجاری،  بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید و با توجه به برگزاری دور نوزدهم این کمیسیون در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور در این حوزه با مکانیسم های مورد توافق برای حصول به سطح مطلوب تری از همکاری های اقتصادی و تجاری از تحرک مطلوب تری برخوردار شود.

* استمرار روند همکاری‌های ایران و عمان در دولت آیت‌الله رئیسی

«بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان که

«بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های هشت ساله وزیر امور خارجه کشورمان در گسترش روابط دوجانبه با عمان اظهار داشت: سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است و این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم سلطان عمان در استمرار دیدگاه سلطان فقید عمان می‌باشد و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد. وی گفت: سلطنت عمان تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه برای تقویت عنصر گفت‌وگو به کار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، بدر البوسعیدی برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده و این نخستین سفر بدر البوسعیدی پس از تصدی به سمت وزیر خارجه است. ظریف به مناسبت عید سعید قربان تلفنی با همتای عمانی خود گفت‌وگو کرده بود. وی همچنین اردیبهشت در سفری به چند کشور منطقه به مسقط رفت و با همتای عمانی دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =