ماجرای حقوق‌های نجومی مدیران انگلیس چیست؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد متوسط درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌ها در انگلیس 86 برابر درآمد کارمندان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از راشا تودی، بنا به اعلام مرکز حقوق‌های نجومی انگلیس که یک اندیشکده و مرکز تحقیقات درباره عملکرد شرکت‌ها است، به طور متوسط در سال 2020 مدیران عامل شرکت‌ها در انگلیس 3.7 میلیون دلار حقوق دریافت کرده‌اند. متوسط حقوق کارمندان هم تنها 42 هزار و 900 دلار در سال بوده است، با این حساب متوسط درآمد مدیران 86 برابر کارمندان بوده است.

این در حالی است که تازه در سال 2020 متوسط پرداختی به مدیران عامل 17 درصد نسبت به سال 2019 کاهش داشته است. در سال 2019 آنها به طور متوسط 4.43 میلیون دلار دریافتی داشته‌اند.

مرکز حقوق‌های نجومی انگلیس می‌گوید: دلیل کاهش دریافتی مدیران عامل شیوع کرونا بوده است.

در گزارش این مرکز آمده است، بدون شک پایین آمدن میزان پرداختی به مدیران عامل به میزان قابل توجهی به خاطر شیوع ویروس کرونا و متعاقبا تعطیلی فعالیت‌های تجاری بوده است. شیوع کرونا تأثیرات بزرگی روی عملکرد شرکت‌ها داشته که البته میزان این تأثیر بستگی به حوزه‌ای بوده که شرکت‌ها در آن فعالیت داشته‌اند.

بنا به مطالعات انجام شده در سال 2020 مدیرعامل شرکت آسترازنکا که در زمینه تولید واکسن کرونا و بسیاری از محصولات دارویی فعالیت می‌کند، بیش از 21 میلیون دلار دریافتی داشته است که 500 برابر متوسط دریافتی کارمندان در انگلیس و 197 برابر متوسط پرداختی به کارمندان در شرکت آسترازنکا بوده است.

بنا به اعلام یوک هیلدیارد، مدیر موسسه حقوق‌های نجومی انگلیس دریافتی‌های بسیار بالای مدیران عامل شرکت‌ها نشان‌دهنده گسترش شکاف بین ثروتمندان و افراد فقیر بیش از دیگر کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =