کدام واکسن کرونا برای کودکان استفاده خواهد شد؟

در آستانه بازگشایی مدارس اظهارات متفاوتی درباره واردات واکسن مناسب کودکان مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، در آستانه بازگشایی مدارس، موضوع واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در رسانه‌ها مطرح می‌شود و احتمال ورود واکسن مناسب این گروه سنی هم در روزهای اخیر توسط مسئولان اعلام شده است. 

در همین راستا کیانوش جهان‌پور؛ مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرده که واکسن سوبرانا 02 که در ایران به نام پاستوکووک شناخته می‌شود و تولید مشترک ایران و کوبا است در کوبا برای گروه سنی 2 تا 18 سال مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است. 
علیرضا بیگلری؛ رئیس انستیتو پاستور هم  عنوان کرده که این واکسن در کودکان دو دوزه خواهد بود و در صورت تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، امکان استفاده از این واکسن در کودکان هم فراهم خواهد شد. 
سوبرانا 02 حاصل پروژه مشترک ایران و کوبا است و به روش کونژوگه تولید شده است. این واکسن هنوز تاییدیه جهانی ندارد.

در مقابل کریم همتی؛ رییس جمعیت هلال احمر ایران ضمن اعلام خبر واردات 80 میلیون محموله جدید واکسن کرونا اعلام کرد که  ۱۰ میلیون دُز هم مازاد بر این برای سنین دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود که بر این اساس جمعا ۹۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود.

بنابر اعلام رییس جمعیت هلال احمر این واکسن‌ها از مبدا چین به ایران می‌آیند اما همتی اشاره‌ای به نوع واکسن چینی که برای کودکان وارد می‌شود، نکرد اما چندی پیش کیانوش جهانپور در توئیتی گفته بود که واکسن سینوفارم‬ ۲۰ ژوئیه برای استفاده اضطراری در کودکان و نوجوانان در چین تأیید شده و امارات متحده عربی این واکسن را برای استفاده در افراد سه ساله و بالاتر دوم ماه اوت تأیید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =