ترامپ: آمریکا به چاه فاضلاب بشریت تبدیل شده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به ورود شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا مدعی شد کشورش در حال تبدیل شدن به «چاه فاضلاب بشریت» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در شرایطی که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای مدیریت مسائل مربوط به 14000 مهاجر از هائیتی در تگزاس است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته کشورش در حال تبدیل شدن به «چاه فاضلاب بشریت» است.

ترامپ مدعی شده تعداد بی‌سابقه‌ای از مهاجران غیرقانونی بدون کنترل و بررسی وارد خاک آمریکا می‌شوند. او گفت: «وضعیت دیگر بحران مرزی نیست بلکه یک بحران شدید است. ده‌ها هزار نفر از هائیتی و کشورهای آفریقایی در حال ورود به آمریکا هستند. هیچ کنترلی روی آنها اعمال نمی‌شود و مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند.  این مهاجران هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند و هر جا می‌خواهند می‌روند.»

ترامپ افزود: «هیچ اقدامی انجام نشده است و رسانه‌های فاسد تقریبا به این مساله که شاید به بزرگ‌ترین بحران در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد، هیچ توجهی نمی‌کنند.»

بر اساس آمار دولت آمریکا که روز جمعه منتشر شد، در سال 2021 پلیس مرزی آمریکا حدود 1.85 میلیون نفر را به دلیل ورود غیر قانونی به خاک آمریکا بازداشت کرده است. این یک رکورد تازه محسوب می‌شود. نیروهای مرزی آمریکا در سال 2000 توانسته بودند 1.64 میلیون مهاجر غیر قانونی را بازداشت کنند.

گفته می‌شود حدود 10 هزار مهاجر در مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک حضور دارند و آماده ورود به خاک آمریکا می‌باشند.

تد کروز سناتور جمهوری خواه اهل تگزاس پس از دیدار از پل بین‌المللی "دل ریو" اعلام کرد با وحشتناک‌ترین صحنه زندگی خود مواجه شده است.

وی همچنین تاکید کرد آمریکا تا سالهای طولانی هزینه ضعف و بی‌کفایتی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را پرداخت خواهد کرد.

در همین حال دولت بایدن روز شنبه اعلام کرد هزاران مهاجران غیر قانونی اهل کشور هائیتی را با پروازهای مخصوص از خاک آمریکا اخراج خواهد کرد.

دولت بایدن همچنین اعلام کرده است که راهکردی جامع برای مقابله با 12 هزار نفر مهاجر غیر قانونی که در طول یک هفته گذشته وارد آمریکا شده‌اند، اتخاذ خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =