واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های منتخب توزیع شده است / مردم تا افزایش واردات تحمل کنند

سعیدلو از توزیع واکسن آنفولانزا و افرادی که می‌توانند واکسن دریافت کنند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، با شروع فصل سرد، نگرانی‌ها از شیوع آنفولانزا هم بیشتر می‌شود و تقاضا برای واکسن آنفولانزا افزایش می‌یابد. اول مهر سیدحیدر محمدی؛ مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که ۸۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای چها ر  ظرفیتی وارد شده و برای گروه‌های پرخطر نظیر مادران باردار و مشاغل حساس به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

بیشتر بخوانید

چه کسانی واکسن آنفولانزای رایگان دریافت می‌کنند؟

محمدی از واردات ۴۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای سه ظرفیتی هم خبر داده بود که در داروخانه‌های خصوصی توزیع شده تا هر کسی که نیاز داشته باشد مراجعه و  با مبلغ ۱۵۵ هزار تومان آن را تهیه کند اما گلایه‌های مردم از کمبود این واکسن در داروخانه‌ها حکایت داشت.

این موضوع را از انجمن داروسازان پیگیری کردیم و جلیل سعیدلو؛ دبیر انجمن در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: واکسن آنفولانزا به میزان محدود در داروخانه‌های منتخب تهران و شهرستان‌ها توزیع شده است. مقدار توزیع شده پاسخگوی نیاز نیست و باید واردات و توزیع هم افزایش یابد.

او افزود: مردم تحمل کنند تا واردات و توزیع واکسن افزایش یابد، البته همه گروه‌های سنی به واکسن آنفولانزا نیاز ندارند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و بالای ۶۰ سال هستند در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

سعیدلو تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم به واسطه کرونا از وسائل حفاظتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کرده و از تجمعات دور بوده‌اند، سال گذشته میزان شیوع کم بود و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم به همین شکل باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =