پیروزی حسن یزدانی، ناشی از قدرت پذیرش شکست‌های گذشته بود

کارشناس حوزه مدیریت ورزش و رسانه گفت: دلیل موفقیت ارزشمند حسن یزدانی این بود که با قدرت تمام، شکست های قبلی را پذیرفته بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر محمد امامی کورنده، کارشناس حوزه مدیریت ورزش و رسانه در رابطه با برد شیرین و به یاد ماندنی حسن یزدانی در مقابل کشتی گیر آمریکایی، طی یادداشتی نوشت: آنچه حسن یزدانی پس از باخت اخیر در المپیک تا مسابقات جهانی نروژ انجام داد روندی رو به اصلاح و رشد قاطعانه بود. 

شور و شادی و شعف مردم از برد حسن یزدانی بسیار ستودنی است، یزدانی هم شادمانی ویژه ای داشت، چرا که بعد از چند شکست پی در پی و سال ها مبارزه با یک حریف به این پیروزی شیرین دست یافت که این موضوع را از دو جنبه میتوان مطرح کرد، ابتدا اینکه حریف حسن یزدانی کشتی گیر قابلی بود که سال ها در المپیک و جهان مدال کسب کرده است که این برد برای او و مردم کشور و جهانیان بسیار حائز اهمیت است. 

موضوع دوم بحث غیرت و ملی بودن این مسابقه بود که به مراتب مهم تر از بحث‌های شخصی یا ورزشی یک ورزشکار در سطح بین المللی است زیرا جنبه ی آمریکایی بودن حریف یزدانی بر دیگر مسائل می‌چربید و در حقیقت برد یک حریف آمریکایی، نشان از یک نوع دیپلماسی در ورزش و برتری در حوزه ی ورزش و مدیریت دارد.

حسن یزدانی صرف نظر از آمادگی جسمانی که مختص هر ورزشکاری می شود و حتی ممکن است هر کدام از ورزشکاران بعد از هر باخت، خودشان را ببازند، اما حسن یزدانی جدای از آمادگی جسمانی ویژه، دارای نوعی آمادگی روحی و روانی منحصر به فرد بود. 

روحیه ی پذیرش شکست، توانایی و قدرت پذیرش شکست، استمرار و مداومت و مقاومت در این نوع پذیرش و در نهایت امید به پیروزی برای آینده از جمله کلید واژه‌های بسیار مهم فرامدیریتی است و در حوزه ی فرامدیریتی هر شخصی باید دارای روحیات مناسب، مثبت اندیشی، آینده نگری، آینده سازی، تلاش و کوشش فراوان و امید به بازگشت به موفقیت و امید به گذر زمان باشد.

 اگر این فرد در حوزه ی فرا مدیریتی بتواند تک تک این ویژگی ها را دربرداشته باشد که پهلوان حسن یزدانی حقیقتا  تمام این ویژگی ها را داشت در نهایت امید به پیروزی برای آینده در این فرد نقش می بندد. یعنی او سه دوره ی پشت سر هم شکست سخت و سنگین از یک حریف آمریکایی را در کوله بارش دارد اما در نهایت نا امید نشد، عشق و امیدش به آینده آن قدری زیاد بود و قاطعانه  که حتی برای پیروزی مجدد و شاد کردن دل مردم کشورش بخواهد باز هم برگردد به عرصه و عرصه را ترک نکند. در حقیقت ترک نکردن عرصه و تلاش برای رسیدن به پیروزی یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد حسن یزدانی بود.

هیچ مانعی باعث شکست حسن یزدانی نشد و هیچ مانعی باعث نا امید شدن از این شکست ها در این ورزشکار نشد. این ها می تواند آن شاخصه هایی باشد که برای هر ورزشکار حرفه ای جدای از آمادگی جسمانی مهم است و همانا شامل آمادگی های روحی و روانی است و آینده نگری، آینده سازی و مثبت اندیشی نتیجه ی موثر آنها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =