بازگشت حسن یزدانی به میادین کشتی

حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان‌دار جهان و المپیک، تمرینات کشتی خود را با رده سنی نوجوانان از سر گرفت تا به مرور خود را آماده بازگشت به میادین کشتی کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حسن یزدانی چهره شاخص کشتی ایران و جهان و دارنده یک مدال طلا و یک نقره المپیک و ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان، ۵ آبان سال گذشته، بر روی کتف راست خود عمل جراحی انجام داد.

بیشتر بخوانید:

زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوهای تیم ملی

پزشکان پس از انجام عمل جراحی اعلام کردند، مدت دوری یزدانی از تمرینات کشتی به مدت ۶ ماه خواهد بود و او می‌تواند از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت، به تشک کشتی بازگردد و تمرینات خود را از سر بگیرد. یزدانی طی ماه‌های اخیر علاوه بر فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی، تمرینات وزنه خود را شروع کرد و پس از مدتی نیز حرکاتی مثل دویدن و تمرینات هوازی را نیز آغاز کرد.

در حالی که روند بهبودی یزدانی سریعتر از پیش‌بینی پزشکان بوده است، وی چند روزی است تمرینات کشتی خود را آغاز کرده و در حال حاضر با کشتی‌گیران نوجوان در سالن ورزشی خود در مازندران مشغول به تمرینات کشتی با این رده سنی است تا آرام آرام تمرین کشتی و مرور فن با رده بزرگسالان را طبق روال گذشته آغاز کند.

یزدانی انگیزه بسیار بالایی برای بازگشت به میادین و کسب مدال طلا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد. هادی وفایی‌پور قهرمان کشور در وزن ۸۶ کیلوگرم و قهرمان جام یاشاردوغو در ترکیه، رقیب یزدانی برای رسیدن به المپیک است. طبق چرخه انتخابی تیم ملی، در صورتکیه وفایی‌پور در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شود، شاهد رویارویی او و یزدانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک خواهیم بود.

البته در این میان نیز برخی شنیده‌ها از احتمال بازگشت کامران قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم پس از ناکامی در وزن ۹۷ کیلوگرم حکایت دارد. این موضوع حتی باعث انتقاد شدید همت مسلمی مربی حسن یزدانی از این موضوع شد و او این اقدام را بر خلاف قانون چرخه انتخابی تیم ملی دانست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =