هتریک آبی ها با یک برد اقتصادی

استقلال امشب در سومین دیدار خود در لیگ جدید به سومین برد خود دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛استقلال و تراکتور در حالی به هم رسیدند که هردو به دلایلی به برد احتیاج داشتند. تراکتوری ها که در هفته اول ناامید کننده ظاهر شده بودند برای سروسامان دادن به شرایط خود در همین ابتدای فصل در جدول و استقلال هم برای ادامه روند برو به رشد خود برد را از این بازی می خواستند.

قالب جدید

استقلال این فصل در قالب جدید خود را نشان داده. در بازی اول این فرم از بازی را خوب به رخ کشیدهرچند هنوز با ایده آل ها فاصله داشت. بازی دوم هم ادامه رشد در همان روند بود اما در بازی سوم کمی جاافتاده تر ولی بدون تغییرات رو به رشد دیده شد.

 هرچند این امر می تواند برای هر تیمی طبیعی باشد اما باید گفت که برای استقلالی که حالا امسال را با هت تریک برد در ابتدای فصل شروع کرده این سبک بازی می تواند در برابر تیم های مدعی تر کمی لغزش آفرین باشد. بدون شک این استقلال حالا توپ گیری و اصل فشار را خوب اجرا می کند در پی گل هست و بعد از گل عقب می نشیند و در صدد اشتباه حریفان یا حملات سریع هست اما باید گفت تمام این اتفاقات وقتی نقص پیدا می کند که در دفاع سه نفره استقلال نقش دفاع های کناری و حمایت آنها از مدافعین وسط پررنگ تر می شود البته در فاز دفاعی تیم.

به حرکات تراکتور توجه کنید از گپ های ایجاد شده توسط مدافعین کناری استقلال نهایت بهره را برای نزدیک تر شدن به دروازه می بردند. البته که هر سه مدافع وسط استقلال حداقل در این فصل باهوش تر و متمرکز تر از همیشه در حال نقش آفرینی هستند بخصوص که مرادمند که هم لاغرتر شده و هم سرپنجه تر.

استقلال حالا با حسین زاده و یامگا و سرعت و تکنیک آنها و در نیمه دوم ورود ارسلان خطرناک تر در فاز حمله نشان داد اما همین تعویض و رفتن بیرون هافبک و آمدن مهاجم جنگندگی را از خط هافبک استقلال دور کرد وبه همین خاطر استقلال تا حدودی در نیم دوم عقب نشست، البته که نباید به بازی خوب تراکتور و از دست رفتن پنالتی وریا نیز به راحتی گذشت. چرا که گل نشدن آن پنالتی دقیقا به نوعی از بعد روانی تراکتوری ها را سوار بازی کرد.

در کل استقلال حالا اصل فشردگی را در زمین به خوبی اجرا می کند و می داند در کل بازی چه می خواهد، اما یک نکته برای فرهاد مجیدی باید مشخص شود که در فاز هجومی با رضاوند دنبال چه اتفاقی می گردد؟

پیگیر فشار و پرس از بالا می باشد و اصل تکپ‌گیر سریع و در امتداد آن حمله سریع یا اینکه مجیدی هنوز تمایل دارد با علاوه بر داشتن رضاوند که اصولا طراح نیست و در نهایت یک هافبک انرژیک است با حضور او شرح وظایفی خاص را برای او تعریف کند.

در هر حال این ترکیب فعلا برای استقلال جواب داده هرچند این بازی برد اقتصادی برای آنها همراه داشته و امید هواداران به یشرفت فنی و تاکتیکی این تیم در بازی های بعدی است، چراکه بازی های سخت تر و سنگین تری در انتظار این تیم در این فصل می باشد.

امیر کریمی

کد خبر: 1116806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =