مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۱ آذر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در یکشنبه (۲۱آذرماه) را در ادامه می‌خوانید:

برگزاری انتخابات شورای تعامل و هم‌اندیشی دانشجو و دانشگاه در واحد تهران مرکزی

انتخابات شورای تعامل و هم اندیشی دانشجو و دانشگاه به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، سید ابوالفضل سید محمدی، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تهران مرکزی در حاشیه این نشست در گفتگویی کوتاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مطالبه گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد ، قطعاً زمینه ساز تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات خواهد بود.» خاطرنشان کرد: انتخابات شورای تعامل و هم اندیشی دانشجو و دانشگاه به منظور تشکیل جلسات در محورهای صنفی – رفاهی و خدمات آموزشی در چارچوب مدیریت اسلامی، ترویج قانون گرایی و مسئولیت پذیری، رسالت ها و اهداف مقدس دانشگاه و صیانت از سرمایه های پرافتخار کشور برگزار شد.

وی افزود: لازم به ذکر است بیست هزار و ۷۸  نفر از دانشجویان واحد تهران مرکزی در این رأی گیری شرکت داشته اند. از میان ۳۰ نفر از دانشجویان کاندید شده واحد تهران مرکزی تعداد ۷ نفر به عنوان عضو اصلی و ۳ نفر به عنوان عضو علی البدل بالاترین آراء را کسب کردند.

این گزارش حاکی است، نازنین مرزبان بند دانشجوی مقطع دکتری رشته سیاست گذاری با کسب چهارهزارو ۷۲۴ رأی ، احسان طاهری دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی با کسب چهار هزارد ۳۹۲ رأی، ریحانه توکلی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی پزشکی با کسب چهارو هزارو ۱۳۵ رأی ، آذرمیدخت یاوری دانشجوی مقطع کارشناسی رشته شیمی با کسب چهار هزارو ۱۹ رأی ، لیلا آرام دانشجوی مقطع دکتری رشته معماری با کسب سه هزارو ۷۷۲رأی، عبدالرحیم تاج الدین دانشجوی مقطع دکتری رشته روانشناسی با کسب سه هزارو ۵۶۱ رأی و عاطفه علی بخشی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی با کسب سه هزارو ۵۱۲ رأی به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

همچنین معین عرب سرخی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی با کسب سه هزارو ۱۱۰رأی، ملیکا حاجی نیا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی با کسب سه هزارو ۸۸رأی و ناهید قوامی ماسوله دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم اجتماعی با کسب سه هزار رأی به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

دانشگاه آزاد

رشد ۲۴ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: جذب دانشجو مهرماه امسال در مقایسه با مهر سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

پژمان فاضلی با اشاره به جذب دانشجو دردانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: خوشبختانه مهر امسال تعداد ۲۵۰۰ دانشجوی جدید در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و تخصصی بر اساس سوابق تحصیلی و با آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد انتخاب واحد قطعی داشتند که این تعداد نسبت به مهر سال 99 رشد ۲۴ درصدی جذب دانشجو را نشان می‌دهد.

وی با قدردانی از همکارانی که در جذب دانشجو فعالیت داشتند، تبیین کرد: ایجاد مرکز مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته رایگان در دانشگاه و سطح شهر، پاسخگویی، هدایت تحصیلی و ثبت‌نام علاقه‌مندان به تحصیل از عمده فعالیت‌های این دانشگاه برای جذب دانشجو بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ادامه توضیح داد: تشکیل کمیته تخصصی جذب دانشجو با حضور استادان وکارکنان مجرب، برگزاری نشست‌های تخصصی با استادان برتر علمی، دانش‌آموختگان ممتاز و شاغل، توزیع بیش از ۳ هزار تراکت و کتابچه تبلیغاتی در آزمون‌های مختلف سراسری ۱۴۰۰، تیزرهای تبلیغاتی با موضوع معرفی دانشگاه و رشته ها در فضاهای مجازی و از طریق صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ارسال پیام انبوه استانی به جامعه هدف، نشست های تخصصی با تشکل‌ها و کانون‌های مختلف دانشجویی، پاسخگویی شبانه روزی از طریق شماره تلفن‌های اعلام شده برای راهنمایی داوطلبان، بخشی از اقدامات انجام شده این دانشگاه برای معرفی ظرفیت ها و رشته‌های مختلف تصیلی برای جذب دانشجو بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با درجه جامع، دارای ۱۹۷ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف است که از این تعداد، ۶۷ رشته در مقاطع دکتری تخصصی، دکتری حرفه‌ای وکارشناسی ارشد و ۱۳۰رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

دانشگاه آزاد

تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، آیین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه های استان مرکزی با حضور دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی در دانشگاه اراک برگزار شد.

در این آیین فصلنامه تخصصی تحقیقات حشره شناسی دانشگاه آزاداسلامی اراک  به مدیر مسئولی دکتر رضا وفایی شوشتری به عنوان نشریه علمی برتر دانشگاه‌های استان مرکزی انتخاب و لوح تقدیر هفته پژوهش استان را دریافت کرد.

همچنین از حسین داودی، عضو هیات علمی  واحد خمین، هومن نامور عضو هیات واحد ساوه و سید رضا نبوی دانشجوی دکتری کامپیوتر واحد اراک ودر بخش پژوهشگران آزاد و نیز عارف شکری عضو باشگاه پژوهشگران جوان و دانش آموخته دانشگاه آزاداسلامی اراک و رضا کلاهچی  از اساتید حق التدریس دانشگاه آزاداسلامی واحد جاسب به‌عنوان پژوهشگران برتر در این مراسم تقدیر به‌عمل آمد.

دانشگاه آزاد

نماز جمعه با تقویت روحیه اخوت، فیوضات بسیاری برای کشور ما به ارمغان آورده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) از واحد دهاقان، سید حسن حجازی، رئیس‌ این دانشگاه با حضور در خطبه‌های نماز جمعه شهر دهاقان، به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها به بیان گزارشی از عملکرد واحد پرداخت.

حجازی در ابتدای سخنان خود پیرامون ارزش و جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه، علاوه بر کارکردهای عبادی و سیاسی، مظهر وحدت بین مسلمانان است و حضور در این مکان و این مراسم برای یک مرکز علمی همچون دانشگاه، مایه خرسندی و خوشحالی است. از برکات این گردهمایی همیشه بهره‌مند بوده و هستیم. نماز جمعه باعث تقویت روح اخوت و برادری است، تشکلی اسلامی که ایران اسلامی از آن بهره‌ها برده است.

رئیس واحد دهاقان در ادامه در جملاتی با اشاره به سابقه فعالیت واحد دهاقان افزود:  در آستانه سی و پنجمین سالگرد تاسیس و فعالیت واحد دهاقان، افتخار دارم که اعلام نمایم، واحد دهاقان، دانشگاهی مردمی است که با همت مردم شریف و دانش‌دوست دهاقان، ۳۴ سال پیش تاسیس و راه اندازی شد، دانشگاهی که از یک مکان سیاسی عبادی شهر، یعنی حسینیه اعظم شهر دهاقان کار خود را آغاز کرد و با همدلی‌های گوناگون شکل گرفت. قدردان همت همه کسانی که با فکر و تفکری بلند، مرکزی علمی، پژوهشی و فرهنگی را در شهرستان دهاقان ایجاد کردند، هستیم. از تلاش همه کسانی که در راه اعتلای این دانشگاه کوشیدند، قدردانی و سپاسگزاری می نمایم و تلاش خواهیم کرد که به بهترین نحو، میراث داری کنیم.

وی ادامه داد: با افتخار اعلام می‌کنم که واحد دهاقان بیش از ۲۰ هزار دانش آموخته را برای خدمت به کشور ایران تربیت نموده و آموزش داده است. خداوند را شاکریم که واحد دهاقان با شروع اپیدمی بیماری کرونا، جزء معدود دانشگاههایی بود که طی هفته اول، کلاس‌های برخط خود را آغاز کرد و همچنان با تکیه بر زیرساخت‌های واحد و به روز کردن آن‌ها، مشغول برگزاری فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود به صورت برخط و با بالاترین کیفیت است، در سال گذشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری موفق به افزایش تعدادی رشته به رشته‌های موجود در واحد شدیم که بلافاصله دانشجویان از سراسر کشور در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شدند.

دانشگاه آزاد

واحد دهاقان در طرح پویش عملکرد قابل قبولی داشته است

حجازی تصریح کرد:  یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در ۲۷ واحد و مرکز استان اصفهان در سال گذشته کلید خورد، طرح پویش بود که در حال حاضر به عنوان یک طرح کشوری مطرح و مورد استقبال قرار گرفته است. واحددهاقان نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و فعال در طرح پویش در استان به نحو بسیار مطلوبی عمل کرده است. طرح پویش شامل تحصیل و کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی به صورت همزمان است، به نحوی که دانشجو علاوه بر علم‌آموزی در دانشگاه، به‌عنوان کارآموز در صنایع و سازمان‌های مختلف مشغول به کار می‌شود و علاوه بر کسب درآمد برای پرداخت شهریه دانشگاه، این امکان برایش فراهم شده است که پس از پایان تحصیلات در همان صنعت و یا سازمان مشغول به کار شود. طرح پویش یکی از طرح‌های موفق و تاثیرگذار در کشور بوده است که با لطف خداوند در حال توسعه به دیگر استان‌ها است.

رئیس واحد دهاقان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق به کسب سه عنوان پژوهشی برتر در استان اصفهان شدیم، عنوان بهترین آزمایشگاه در مبحث مقاومت بتن، عنوان مدیر پژوهشی برتر و عنوان پژوهشگر برتر استان به واحد دهاقان اختصاص یافت، مجلات علمی پژوهشی واحد نیز جزو ۱۰ مجله برتر دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شوند که برای واحد ما افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شوند، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، کرسی‌های آزاداندیشی، راه‌اندازی مرکز مشاوره امین و... در مباحث فرهنگی، تولید بیش از ۳۰ میلیون بذر هیبرید خیار  با همکاری مرکز تحقیقات بذر واحد خوراسگان، بومی‌سازی تولید بذر هیبرید گوجه، تولید نرم‌افزارهای مختلف در هسته‌های دانش بنیان، از عمده فعالیت های واحد در حوزه دانش بنیان دانشگاه، فعالیت دوام و مقاومت بتن در آزمایشگاه دانشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار از دیگر افتخارات واحد به حساب می‌آیند. در آینده‌ای نزدیک تاسیس دانشکده مهارتی و مدارس عالی مهارتی و توسعه تولید بذر هیبرید گلخانه‌ای را در دستور کار داریم.

تقدیر از پرستاران و دانشجویان رشته پرستاری

به مناسبت گرامیداشت روز پرستار در نماز جمعه روز گذشته شهر دهاقان از جمعی از پرستاران شهرستان و نیز دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان تقدیر به عمل آمد. در این برنامه از دانشجویان فاطمه کریمی و فاطمه صالحی به عنوان دانشجویان برتر رشته پرستاری با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به‌عمل آمد. در نماز جمعه شهر دهاقان، دانشجویان رشته پرستاری واحد دهاقان از حاضران در نماز جمعه تست فشار خون به عمل آوردند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اراک ، به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ، پیش همایش خانواده ،جایگاه و قداست آن( راهکارهای حمایت از جمعیت و صیانت خانواده) با حضور حضرت آیت الله قربانعلی دوری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ،حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی ، حجت الاسلام دکتر مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، زهرا کسائی پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی و برخی از معاونان ، اساتید ،کارکنان و ارائه دهندگان مقالات به‌صورت حضوری و مجازی در سالن جلسات امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

کلانتری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پیش همایش امروز در خصوص خانواده، قداست و جایگاه آن است که امیدواریم این همایش‌ها گامی باشد برای همایش‌هایی که سال‌های آتی در این زمینه برگزار می‌شود.

وی بابیان سخنی از امام جعفر صادق (ع) که می‌فرمایند؛ خانواده محبوب‌ترین نهاد نزد خداوند است، گفت: خانواده در اسلام مقدس‌ترین نهاد است و جامعه از سلول‌هایی به نام خانواده تشکیل شده است که اگر این سلول‌ها سالم باشند و عملکرد درستی داشته باشند، جامعه سالم خواهد ماند اگر در جامعه خانواده مستحکم باشد و اعضای خانواده با همدیگر همکاری داشته باشند و فرزندان سالمی تربیت کنند، آن جامعه به صلاح و رستگاری خواهد رسید و نجات خواهد یافت در صورتی که اگر خانواده ها مشکل داشته باشند بزرگترین مصلحین هم نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: خانواده خوب جایی است که زن و مرد بتوانند به تعبیر قرآن کریم در آن آرامش بگیرند و درتلاطم های روحی ، شغلی، زندگی و اضطراب های روزانه جسم و روح انسان باید آرامش بگیرد و تجدید قوا کند که بارانداز و محل تجدید قوا خانواده است.

  وی بابیان اینکه برای حفظ پایه‌های کانون خوشبختی خانواده پایبندی به ارزش های اخلاقی لازم است ،اظهار کرد: ارزش‌های اخلاقی متکی به اعتماد به یکدیگر و عدم سوء استفاده از این اعتماد، مراقبت از یکدیگر و حفظ سلامت جسمی و روحی ، ارزش و اهمیت به همسایگان و خویشاوندان، مثبت گرایی و پرهیز منفی گرایی و منفی‌نگری ، حاکم کردن عقل و منطق و شرع در خانواده، گذشت و چشم پوشی و تدین ،تقوا و صداقت در محیط خانواده  را از نکات برجسته‌ای عنوان کرد که در خانواده باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: خانواده‌ها امروز برای زندگی و تربیت فرزندان هیچ گونه آموزشی نمی بینند و بر پایه تجربه های ناقص و آموزش‌های لرزان گذشته محیط زندگی را اداره می کنند، انسانی که سازنده همه کارهاست و باید کار عظیم ساختن دیگران را برپایه دانشی درست انجام دهد ،نیاز به آموزش دارد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی اراک بیان کرد: در جهان امروز خطری که نسل بشر را تهدید می کند، تقدیس‌زدایی از محیط خانواده است و مهم‌ترین مکتبی که در برابر تدبیر اسلامی خودنمایی می کند، لیبرالیسم است که فرد گرا و مسئولیت گریز است.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: طبق آمارها هر روز به تعداد گروندگان به زندگی فردی افزوده می شود و نگاه به شاخص نسبت ازدواج به طلاق موید این مطلب است.

وی با بیان اینکه بایستی در زمینه استحکام خانواده اقدامات موثری صورت گیرد، افزود:  پژوهش‌های مرتبط با حوزه خانواده از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، فقه و حقوق و... ، ترویج الگوی خانواده اسلامی در فضای مجازی و رسانه‌ای، افزایش سواد رسانه‌ای اعضای جامعه در خصوص آسیب رساندن برخی پیام های رسانه ای به خانواده ، توجه به مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره در طول زندگی مشترک و تربیت فرزندان ، اهتمام به فرهنگ سازی برای شکل‌گیری ازدواج آسان، فرهنگ سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و دوری از مصرف گرایی در زندگی و زمینه سازی برای کارآفرینی و عدم رغبت داشتن به مشاغل دولتی از جمله مواردی است که در استحکام بنیاد خانواده تاثیر گذار است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درپیش همایش خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، افزود: مسئولان باید تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ دقیقی به‌ویژه در حوزه‌ سلامت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مراقبت، حفظ

وی ادامه داد: مسئله نشاط در جامعه با مناسبات هر حوزه‌ فعالیتی درهم‌آمیختگی دارد و براین اساس باید زمینه را برای ازدواج جوانان و در نهایت افزایش نرخ باروری هموار کرد و تمامی لایه‌های مدیریتی کشور وظیفه دارند، برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: کشورهای پرجمعیت جهان از جمله چین، ایالت متحده آمریکا و روسیه با وجود شمر پرتعداد مردم  نسبت به افزایش نرخ باروری در کشورهای خود برنامه‌ریزی می‌کنند و این رویه باید در کشور ایران نیز با شتاب بیشتری عملیاتی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اقدامات انجام‌ شده در سال‌های اخیر چه در ابعاد اقتصادی و چه در ابعاد اجتماعی و سلامت موثر بوده اما  و تاکنون نتوانسته در ترمیم کاهش رشد جمعیت اثربخشی باشد، بنابراین بدنه مدیریتی و نهادهای مختلف به خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به این مهم برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی به خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه دارند نسبت به تهیه مسکن و اشتغال جوانان با هدف ازدواج و در نهایت افزایش نرخ باروری تلاش کنند و از طرفی مردم هم باید با اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی و بسط این فرهنگ در لایه‌های مختلف جامعه، سطح انتظارات جوانان پایین و زمینه ازدواج ساده در کشور فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: در سال‌های گذشته اقدامات موثری در راستای سلامت خانواده و افزایش میانگین امید به زندگی در کشور انجام شده و ضرورت دارد اکنون در راستای افزایش نرخ باروری گام‌های اساسی برداشته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی شرایط استان مرکزی به لحاظ نرخ باروری بحرانی عنوان کرد و گفت: در شـرایط عادی باید نرخ باروری این خطه ۲ و ۶ دهم باید اما اکنون حدود یک و پنج دهم است و این مهم بسیار نامطلوب است.

دانشگاه آزاد

انتهای پیام / 

کد خبر: 1121711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =