لاغری/ مصرف بادام هندی سبب کاهش وزن می‌شود

بادام هندی کالری بالایی دارد اما اگر در مصرف آن زیاده روی نکنید می‌تواند یک گزینه مناسب برای رژیم‌های لاغری و کاهش وزن باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بادام هندی کالری بالایی دارد اما اگر در مصرف آن زیاده روی نکنید می‌تواند یک گزینه مناسب برای رژیم‌های لاغری و کاهش وزن باشد. بادام هندی حاوی فیبر است و مصرف چند عدد از آن پیش از صرف وعده غذایی می‌تواند موجب کاهش اشتا و احساس سیری شده و درنتیجه از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری کند. همچنین مصرف بادام هندی به افزایش سوخت و ساز و درنتیجه افزایش،سوزش چربی‌ها و کاهش وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ استفاده از روغن کرچک برای کاهش چربی شکم

با وجود خواصی که بادام هندی برای کاهش وزن و لاغری دارد، نمی‌تواند به تنهایی سبب شود به وزن ایده آل برسید؛ بلکه تنها می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم استفاده شود تا در کنار مواد غذایی سالم، به روند کاهش وزن سرعت ببخشید. برای رسیدن به وزن مناسب و داشتن تناسب اندام باید از تغییر سبک زندگی استفاده کنید، یعنی یک رژیم غذایی سالم و اصولی داشته باشید و در کنار آن با داشتن تحرک و ورزش درست، به تناسب اندام برسید. 

 بادام هندی برخلاف نام خود متعلق به کشور هند نیست و محصول کشور برزیل است. بادام هندی یک درخت گرمسیری است و همانند درخت‌های پرتقال و دارچین همیشه سبز است. بادام هندی یکی از پرمصرف ترین و محبوب‌ترین آجیل‌ها و تنقلات در سراسر دنیا است. بادام هندی یا کاشو که نام علمی آن Anacardium occidentale در اصل متعلق به سواحل شمال شرقی برزیل است اما به طور گسترده در مناطق گرمسیری مانند هندوستان، سریلانکا، کنیا و تانزانیا کشت می‌شود. بادام هندی حاوی مواد مغذی فراوانی است و خواص و فواید بسیاری دارد.

خواص بادام هندی در طب سنتی

متخصصان طب سنتی بر این باورند که بادام هندی طبیعتی گرم و خشک دارد. مصطکی، عسل و ربوب ترش مصلح‌هایی هستند که طب سنتی برای بادام هندی در نظر می‌گیرد. بادام هندی خواص و فواید بسیاری برای بدن دارد. بادام هندی سرشار از پروتئین و مواد معدنی مانند مس، کلسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، پتاسیم و روی است.  بادام هندی حاوی روی است و به همین دلیل می‌تواند موجب تقویت مو و افزایش رشد مو شده و از ریزش مو و سفیدی مو جلوگیری کند. از دیگر خواص بادام هندی می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از چین و چروک شدن پوست، جلوگیری از سرطان، حفظ سلامت لثه و دندان، افزایش انرژی بدن، درمان کم خونی در کودکان، ایجاد خواب منظم در زنان یائسه، درمان کبد چرب، پیشگیری و درمان یبوست، درمان جوش صورت و آکنه، تشکیل گلبول‌های قرمز خون و درمان کم خونی، باروری مردان ، تنظیم فشار خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی در زنان باردار و کاهش وزن و لاغری اشاره کرد.

خواص بادام هندی برای معده

بادام هندی نیز مانند سایر آجیل‌ها خواص و فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد و به همین دلیل به مصرف آن توصیه می‌شود. از جنله خواص بادام هندی می‌توان به خواص بادام هندی برای معده اشاره کرد. بادام هندی منبعی غنی و عالی از آنتی اکسیدان است‌. آنتی اکسیدان مومود در بادام هندی موجب خنثی سازی و از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شده و در نتیجه از بدن در برابر این رادیکال‌های آزاد و عوارض ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. این آنتی اکسیدان‌های موجود در بادام هندی می‌توانند محافظی در پوشش داخلی معده ایجاد کنند، در نتیجه یکی از خواص بادام هندی برای معده ایجاد یک پوشش محافظ برای دیواره داخلی معده است.

همچنین از دیگر خواص بادام هندی برای معده می‌توان به این مورد اشاره کرد که بادام هندی می‌تواند آسیب معده ناشی از الکل را کاهش دهد. علاوه بر این دیگر خواص بادام هندی برای معده این است که می‌تواند موجب هضم سریع‌تر و آسان‌تر غذا در معده شده و به بهبود فعالیت سیستم گوارشی کمک کند. کمک به کاهش التهاب معده از دیگر خواص بادام هندی برای معده است.

بادام هندی خام سمی است ؟!

بادام هندی به طور طبیعی حاوی مادهای سمی است که نام این ماده سمی اوروشیول است. ماده سمی اوروشیول در بادام هندی خام وجود دارد اما زمانی که پوست بادام هندی گرفته شده و بخار پز شده یا برشته شده تحت حرارت شدید کاملا از بین می‌رود و مصرف آن بی خطر است. به دلیل وجود این ماده سمی در بادام هندی خام، بادام هندی تجاری همراه با پوسته و به‌صورت خام به فروش نمی‌رسد و معمولا به فرم برشته به بازار عرضه می‌شود.

مضرات بادام هندی

بادام هندی در کنار خواص فراوانی که دارد سرشار از اگزالات است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به تجمع و کریستاله شدن اگزالات در بدن شده و عوارضی مانند سنگ کلیه و سنگ صفرا را به دنبال خواهد داشت. بنابراین افرادی که مشکلات کلیوی یا مشکلاتی در کیسه صفرا دارند باید از مصرف بادام هندی خودداری کنند. بالا رفتن سطح اگزالات در بدن علاوه بر ایجاد کریستال می‌تواند موجب کاهش جذب کلسیم نیز شود. بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب‌ها و غیره از عوارض بادام هندی برای افرادی است که به آن حساسیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =