غیبت دانشجویان در چه شرایطی مجاز نیست؟

غیبت دانشجویان در ۲ هفته اول هر درس به‌ دلیل حذف و اضافه مجاز نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، باتوجه به تقویم آموزشی دانشگاه‌ها، نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ در بسیاری از ان مراکز و موسسات آموزش عالی آغاز گرده است. ایسکانیوز در ادامه قوانین مرتبط با حضور و غیاب دانشجویان در کلاس‌های درس را بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها بررسی کرده است.

چند ساعت غیبت برای یک درس مجاز است؟

بر اساس ماده ۱۴ مقررات و آیین‌نامه‌ آموزشی دوره کارشناسی وزارت علوم، حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و ساعات غیبت دانشجو در هر درس نباید از ۱۷.۴ مجموع ساعات آن درس تجاوز کند. در غیر این صورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می‌شود.

حذف درس در صورت موجه بودن غیبت‌های دانشجو

بر اساس تبصره یک ماده ۱۴، در صورتی که غیبت دانشجو در هر درس بیش از ۱۷.۴ باشد ولی غیبت او موجه تشخیص داده شود، آن درس حذف می‌شود.‌ در چنین شرایطی، رعایت حد نصاب ۱۲ واحد در طول نیمسال برای دانشجو الزامی نیست و اما نیمسال مذکور به‌ عنوان یک نیمسال کامل جزو سنوات تحصیلی وی محسوب می‌شود.

غیبت دانشجویان در زمان حذف و اضافه مجاز نیست

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۴ مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی دوره کارشناسی وزارت علوم، غیبت دانشجویان در ۲ هفته اول هر درس به‌ دلیل حذف و اضافه مجاز نیست، در این صورت غیبت دانشجویان جزوی از غیبت‌های مجازشان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =