اعزام ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل به اردوی راهیان نور/ تزریق دز سوم واکسن برای زائران راهیان نور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با اعزام ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل در اردوی راهیان نور اسفند سالجاری خبر داد و افزود: تزریق دز سوم واکسن برای زائران به صورت دقیق کنترل شود تا شاهد بروز مشکلات خاصی در این خصوص نباشیم. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب  اردوی راهیان نور یک فناوری فرهنگی است. در سال‌های اخیر به  دلیل شیوع پاندمی کرونا  از سال ۹۸ تا ۹۹ ابلاغیه مبنی‌بر برگزاری این سفر فرهنگی و معنوی به واحدهای دانشگاهی ارسال نشده است.

در روزهای اخیر هم علیرضا زارع شهرآبادی، مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در سال‌جاری برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی از مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام در اردوهای راهیان نور انجام می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های موجود سفر اولی‌ها در اولویت هستند و راهیان نور اردویی تربیتی و رنج سنی ۱۸ تا ۲۱ سال را شامل می‌شود. همچنین برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری اردوهای راهیان نور علمی تبیین شده است، چون فضای تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر با دیدگاه‌های علمی و پژوهشی همراه است.

لزوم تزریق دز سوم واکسن برای زائران

عزیز حبیبی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در تشریح نتایج جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط دانشگاه‌ها متفاوت شده و اکثر کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود در برگزاری اردوهای راهیان نور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش جدی‌تر گرفته شود.
حبیبی با بیان اینکه در برگزاری این اردوها باید سلامت دانشجویان زائر مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: تزریق دز سوم واکسن برای زائران به صورت دقیق کنترل شود تا شاهد بروز مشکلات خاصی در این خصوص نباشیم. برای سالجاری اسکان دانشجویان زائر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در نظر گرفته شده است. دانشجویان متقاضی برای اعزام باید در سامانه ملی نور ثبت نام کنند و تزریق دز سوم واکسن توسط همین سامانه استعلام می‌شود.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه سهمیه استان اردبیل برای سالجاری ۱۵۰ دانشجوی خواهر و ۱۵۰ دانشجوی برادر جمعا ۳۰۰ نفر تعیین شده است، افزود: اعزام برادران ۲۱ اسفند از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و اعزام خواهران ۲۳ اسفند از دانشگاه محقق اردبیلی است.
حبیبی در خصوص سهمیه اختصاص یافته به دانشگاه‌های استان گفت: در این جلسه مقرر شد دانشگاه محقق اردبیلی به میزان ۳ دستگاه اتوبوس، دانشگاه آزاد اسلامی استان به میزان ۳ دستگاه اتوبوس، دانشگاه علوم پزشکی به میزان ۲ دستگاه اتوبوس و دانشگاه‌های فرهنگیان و فنی و حرفه‌ای رازی به میزان ۲ دستگاه اتوبوس اعزام داشته باشند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1131423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =