ترکیه را بیشتر بشناسید/ جاذبه‌های گردشگری شهر مارماریس

مارماریس شهری است ساحلی که به یکی از مناطق گردشگری پرطرفدار در ترکیه تبدیل شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مارماریس یک شهر ساحلی بکر برای گذراندن یک تعطیلات عالی است. مارماریس در گذشته با ماهی‌گیری و پرورش گل و گیاه شناخته می‌شد، اما امروزه به یک مکان گردشگری رویایی تبدیل شده است. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهر دیدنی تجربه‌ای بی نظیر را برای شما رقم می‌زند. شما در شهر مارماریس می‌توانید از شن‌های سفید سواحل آن، آب‌های شفاف و زلال فیروزه‌های رنگی آن، سواحلی با صخره‌های بزرگ، غارهای زیبا، تجمع کشتی‌ها در اسکله‌ها و ... نهایت لذت را ببرید و تجربه‌ای بی نظیر و فراموش نشدنی برای خود و همراهان خود رقم بزنید. گردشگران می‌گویند مارماریس شبیه به هیچ یک از شهرهای ترکیه نیست! جاذبه های مارماریس با تمامی شهرهای دیگر ترکیه فرق دارند. پس قطعا توصیف زیبایی این شهر ساحلی در کلمه نمی‌گنجد و شما باید خود از نزدیک زیبایی شهر مارماریس را ببینید و تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی برای خود به ارمغان بیاورید.

بیشتر بخوانید:

ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر استانبول

اطلاعات جغرافیایی شهر مارماریس:

اطلاعات کلی در مورد شهر مارماریس  - شهر ساحلی مارماریس در استان موغله در جنوب غرب ترکیه قرار گرفته است. جمعیت این شهر بندری چیزی حدود ۳۴٬۰۰۰ نفر است که در فصل‌های پر رفت و آمد چندین برابر می‌شود و همچنین مساحت شهر مارماریس حدود ۸۷۸ کیلومتر مربع است. نام مارماریس از کلمه "مارمارین" که به معنی مرمر است گرفته شده است و این به دلیل سنگ‌های مرمری موجود در این شهر بندری است. 

مناطق مهم مارماریس – جزیره سدیر مارماریس (Sedir Island)، ساحل ایچملر مارماریس (Icmeler Beach)، ساحل لاک پشت، خلیج کوچک بیزانسی، پاموک کاله (pamukkale)، محله قدیمی مارماریس جزء مناطق مهم شهر دیدنی مارماریس به حساب می‌آیند. اگر قصد سفر به شهر مارماریس را دارید، حتما باید به دیدن این مناطق مهم و بسیار دیدنی بروید. 

ترکیه را بیشتر بشناسید/ جاذبه‌های گردشگری شهر مارماریس

آب و هوا و بهترین زمان سفر به مارماریس - مارماریس آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد که به همین علت است که شاهد تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی بارانی و خنک در این منطقه هستیم. فصل‌های بهار و پائیز آب و هوایی معتدل و مطبوع دارند و به همین دلیل بهترین زمان سفر به مارماریس هستند، و همچنین گردشگران نیز بیشتر این دو فصل را به دلیل آب و هوای دلنشینی که دارند انتخاب می‌کنند.ک

قدمت این شهر به ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد و در آن زمان نام این شهر بندری فیسکوس بوده است. شهر مارماریس تحت سلطه تمدن‌های مختلفی، از جمله دور، پرس، آشور، بیزانس، کاریا، رودوس و آدا، مقدنیه، سوریه، روم، ایون، سلجوقیان و عثمانی قرار گرفته است. گردشگرانی که امروزه به این شهر توریسیتی سفر می‌کنند می‌توانند شاهد این تمدن‌ها در مناطق تاریخی مارماریس باشند.

اطلاعات کلی – فاصله تهران تا شهر مارماریس ۲۷۰۰ کیلومتر است که از راه هوایی چیزی  حدود ۳:۱۵ طول می‌کشد تا به آنجا برسید. ساعت به وقت مارماریس یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. به عنوان مثال اگر الان در تهران ساعت ۱۲ ظهر است، ساعت به وقت ترکیه ۱۰:۳۰ دقیقه صبح است.

سه جاذبه تاریخی برتر در مارماریس:

قلعه مارماریس (Marmaris Castle) – قلعه مارماریس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر به حساب می‌آید. این قلعه چشم اندازهای فوق العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در طول شبانه روز از زیبایی این قلعه لذت ببرید. قلعه مارماریس در سال ۱۹۹۱ به موزه تبدیل شد و امروزه دو قسمت آن به عنوان سالن باستان شناسی و یک قسمت آن به عنوان سالن مردم نگاری استفاده می‌شود.

بنای لوریما در مارماریس (Luryma building in Marmaris) – یکی دیگر از مناطق تاریخی مارماریس، بنای لوریما است. این بنا در منطقه‌ای به نام توپخانه قرار دارد. بنای لوریما دارای ۹ برج است که تنها برج شمالی آن قابل مشاهده است. اگر شما نیز از علاقه‌ مندان جاذبه‌های تاریخی هستید، حتما از این بنا بازدید کنید.

منطقه دالیان (Dalian) – منطقه دالیان یکی از مناطق تاریخی شهر مارماریس است که جاذبه‌های گردشگری زیبایی در خود جای داده است. از مناطق دیدنی این منطقه می‌توان به ساحل لاک پشت، حمام گل و لای، و مقبره‌های باستانی آن اشاره کرد.

ترکیه را بیشتر بشناسید/ جاذبه‌های گردشگری شهر مارماریس

سه جاذبه طبیعی برتر در شهر مارماریس:

آبشار تورگوت (Turgut Falls) – این آبشار بسیار تماشایی ۳۵ کیلومتر از مارماریس فاصله دارد و در نزدیکی روستای تورگوت واقع شده است. آبشار تورگوت منظره بسیار دیدنی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که به شما توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید.

سواحل مارماریس و قایق سواری – مارماریس سواحل بسیار زیبا و محبوبی در خود جای داده است که یکی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی آن به حساب می‌آیند. در این سواحل شما می‌توانید از تمام ورزش‌ها و تفریحات آبی مانند قایق سواری، موج سواری، اسکی روی آب، غواصی و تفریحات بی شمار دیگری نهایت لذت را ببرید.

پاموک کاله – این جاذبه طبیعی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های ترکیه به حساب می‌آید که در فاصله ۲۱۲ کیلومتری شهر مارماریس قرار گرفته است. اگر می‌خواهید تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید، حتما به بازدید از پاموک کاله بروید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =