مصائب شیرین یحیی و فرهاد برای دربی

از لحظه کشیده شدن سوت پایان بازی هفته قبل تا لحظه دمیده شدن سوت آغاز دربی دو مربی و کادر آنها وقت دارند همه داشته‌های خود را روی میز بریزند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، از لحظه کشیده شدن سوت پایان بازی هفته قبل تا لحظه دمیده شدن سوت آغاز دربی دو مربی و کادر آنها وقت دارند همه داشته‌های خود را روی میز بریزند و براساس آنها تصمیم گیری کنند و انتخاب مسیر برای دربی و بعد از آن را انجام دهند. از نکات جالب این دربی تاثیر مستقیم‌ نتیجه این بازی بر سرنوشت قهرمانی می‌تواند باشد.

گل محمدی و مجیدی
برای گل محمدی چند ابهام و علامت سوال برای دربی وجود دارد که پاسخ به آنها می‌تواند این دردسرها را احتمالا شیرین کند. انتخاب ترکیب مناسب بر اساس اتفاقات هفته‌های گذشته، از درون دروازه گرفته تا خط دفاعی و حتی مهاجم برای دربی که هر کدام از این عناصر باید براساس فاکتورهای مشخص این بازی انتخاب شوند اما نکته اصلی نگاه و استراتژی گل محمدی برای این بازی و ادامه لیگ است که شعاع دایره ابهامات را قبل از دربی بیشتر می‌کند. از طرفی شاید مجیدی خیال راحتتری حداقل از جهت انتخاب نفرات داشته باشد، ضمن اینکه آنها در فاصله شش امتیازی و حاشیه امنیت نسبی فعلا قرار دارند، البته خط دفاع استقلال بعد از رفتن یاران اصلی خود تغییرات زیادی داشته و چون شرایط دربی با دیگر بازی‌ها متفاوت‌تر است می‌تواند پاشنه آشیل این تیم در این بازی قرار گیرد، در هر حال به نظر می‌رسد مجیدی به جمع بندی بیشتری از نظر ترکیب رسیده باشد، اما انتخاب مواضع درست برای شرایط بازی هنوز صفر تا صد آن با مجیدی می‌باشد. هر دو مربی شرایط و اتفاقات  قبل و بعد باختن یا بردن این بازی را می‌دانند و به خوبی واقف هستند، پس مهمتر از همه انتخاب نگاه درست به استراتژی منتخب در این بازی است.

نباختن
استراتژی با اولویت صرفا نباختن می‌تواند یک انتخاب آگاهانه از سوی دو مربی باشد برای برون رفت از ترکش و تبعات باخت احتمالی بعد از دربی. ضمن اینکه حفظ این اختلاف امتیاز و سپردن اتفاقات به هفته های بعد هم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. اما در هر حال با این استراتژی و احیانا تساوی به نظر می‌رسد دست بالا با مجیدی در بازی‌های بعدی خواهد بود.

بردن
باخت پرسپولیس به نفت آبادان شاید در ناخودآگاه برای فوتبال ما منشا خیر باشد.چرا که حالا پرسپولیس قطعا تمایل به بردن استقلال باید داشته باشد و این خود می تواند نوید یک بازی پر هیجان را به فوتبال ورشکسته ما دهد. استراتژی بردن برای هر کدام از دو تیم اگر اجرا شود و به نتیجه برسد قطعا شاهد مشکلات تیم روبرو در ادامه خواهیم بود. برد پرسپولیس یعنی پایان دادن به ابهت تیمی که نمی‌بازد و کم گل می‌خورد و رکوردها را از آن خود کرده و بعد ز آن عملا حمله به قهرمانی این فصل و این رکوردهای بدست آمده. از طرفی برد استقلال هم به نوعی یعنی تمام شدن کار قهرمانی، چرا که جبران ۹ امتیاز اختلاف در این شرایط کار تیمی نیست که احتمالا بعد از آن غرق در انتقاد و حاشیه خواهد شد و این مسیله برای هر دو طرف اتفاقا اجتناب ناپذیر است.

سرنوشت
بدون تعارف سرنوشت قهرمانی حالا به نوعی از پیچ دربی در حال گذر است. هر دوتیم در شرایط مناسبی از جهت احوالات خود هستند و قطعا برای دربی تمهیداتی دارند. شاید این خود یحیی و فرهاد باشند که باید انتخاب کنند چه اتفاقاتی برای آنها می‌تواند در آینده متصور باشد.

امیر کریمی (مربی و کارشناس فوتبال)

کد خبر: 1133374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =