کارگران خطاب به دولت: کنترل تورم مهم‌تر از افزایش حقوق‌هاست

بسیاری از کارگران معتقدند که ارقام دستمزد سال آینده باز هم کفاف تورم های فعلی را نمی‌دهد و دولت باید فکری برای تورم کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، بعد از بحث و سخن‌های بسیار، مساله افزایش دستمزد کارگران در سال آینده نهایی شد. اما با وجود انتقادی که برخی نسبت به افزایش بیش از اندازه این دستمزدها دارند، بسیاری از کارگران معتقدند که ارقام دستمزد سال آینده باز هم کفاف تورم های فعلی را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید

بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد

برخی از کارگران در پیام‌های خود به خبرگزاری ایسکانیوز، نسبت به این موضوع گله کرده و معتقدند که سیاستگذاران باید فکری جدی در این رابطه کنند. هرچند که نباید فراموش کرد، مساله اساسی کنترل قیمت‌ها و نظارت بر روال گرانی‌هاست. چرا که هرچقدر هم دستمزدها بالا رود، تا زمانی که نظارتی دقیق و جامع بر بازار صورت نگیرد، نمی‌توان به تاثیر رشد دستمزدها امید داشت.

با این حال، گله کارگران به قوت خود باقی است. یکی از کارگران به ایسکانیوز گفته است:«بنده به عنوان یک کارگر شاغل در واحد تولیدی صنعتی سوالم از دولت یا همان کارفرمای بزرگ که تنها باعث و بانی این نابسامانی و رکود اقتصادی شده، این است که چرا فقط قشر کارگر و به طور کلی قشر آسیب‌پذیر باید تاوان این همه ناکارآمدی و ضعف مدیریتی را پرداخت کند؟ با این اوضاعی که ایجاد کرده‌اند نه کارگر می‌تواند امیدی به کار آینده داشته باشد و نه حتی کارفرماها می‌تواند چشم‌اندازی را دنبال کند. دولت اینقدر با سهل انگاری و عوام‌فریبی ناشیانه کشور را نابود کرده که باید بیشتر از کارفرماها یقه دولت را چسبید که چرا اینقدر کوتاهی کردی که اوضاع به اینجا رسیده!»

کاربر دیگری نوشته است:« یه عده باید تو رفاه باشن یه عده هم باید زیر بار گرونی کمرخم کنن چرا به فکر کارگر جماعت نیستید.»

فرد دیگری هم عنوان کرده:«اگه بیان بگن حداقل حقوق کارگرها ۴ تومن باز کارفرماها ناله میکنن میگن چه خبره اگه بگن ۷ تومن بازم ناله میکنن اگه بگن ۹تومن بازم میگن نداریم که بدیم. پس بهتره واقع بین باشیم. با شرایط امروز حداقل حقوق کارگرها باید ۱۵تومن باشه وگرنه همین کارگر بره دستفروشی کنه خیلی بیشتر در میاره.»

کاربر دیگری هم به مساله کنترل قیمت‌ها اشاره کرده و گفته:«شما تورم رو کنترل کنید، همه کارگران از همین مزد فعلی هم راضی خواهند بود. ما کارگران دستمزد بالا نمی‌خواهیم ما کنترل تورم وثبات قیمت اقلام مصرفی می‌خواهیم.»

 البته برخی هم انگار امیدی به افزایش دستمزدهای خود ندارند. یکی از کاربران در این رابطه نوشته است:« فقط حرف می‌زنن. هرسال همینه. آخرشم یه مقدار ناچیز اضافه میکنن تموم میشه. 

 کاربر دیگری نوشته است:«من موندم خود دولت تمام خدمات و خروجی کارخونه هاشو ماه به ماه گرون می‌کنه ولی به کارگر می‌رسه اونم سالی یه بار اینقدر ناله می‌کنه. چقدر کارگر باید فلاکت بکشه تا مدیران نجومی بگیر پاداش بگیرن. چقدر کارگران بین نسلی پول بدن به تأمین اجتماعی تا سرمایه گذاری کنه که درست انجامش نداده و حتی پول کارگران رو برده و بدهکاره به سازمان. خدایی کارگر چقدر خواری بکشه تا مدیرانی که خودشون گفتن ۴۰۰ برابر ژاپن تعدادشونه تو رفاه مطلق باشند و بچه هاشون در اروپا و امریکا زندگی و کار و تحصیل کنند. یکبار برای همیشه عدالت رو برقرار کنید.خروجی ۴۰۰ برابری مدیران ما چیه که الان اینیم و ژاپن اون ؟»

کد خبر: 1133414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =