عزم راسخ واحد قم برای حضوری‌شدن کلاس‌های دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به آماده‌سازی‌ کلاس‌ها، فضاهای‌ آموزشی‌ و خوابگاه‌ برای آموزش حضوری، گفت: دانشگاه آزاد واحد قم در این عرصه با عزمی‌ راسخ‌ وارد میدان‌ شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از قم، آموزش مجازی اگرچه در دوران کرونا از بازماندگی‌ تحصیلی دانشجویان جلوگیری کرد، اما در ادامه مشکلاتی‌ را نیز برای آنان‌ به همراه داشت. یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین این مشکلات، کسالت آموزشی، بی‌رغبتی برای حضور در کلاس و عدم مشارکت‌ دانشجویان‌ در طول ترم بود. عدم وجود تعامل در فضای حقیقی برای دانشجویان با اساتید و هم‌کلاسی‌ها را می‌توان عامل وجود این مشکل‌ دانست؛ زیرا تعامل دانشجویان با یکدیگر در آموزش حضوری، زمینه شکل‌گیری ابعاد مختلف شخصیت آن‌ها را به وجود می‌آورد. 
دانشجویان‌ با قرارگرفتن در فضای‌ آموزشی دانشگاه، ضمن کسب‌ علم و دانش، می‌توانستند مهارت‌های دیگری را در کنار تحصیل خود فراگیرند و از ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه مانند کانون‌ها، تشکل‌ها، جشنواره‌های‌ مختلف، مسابقات و... استفاده کنند. علاوه بر این تعامل دانشجویان با استاد در هنگام تعلیم، بر افزایش میزان یادگیری آنها تأثیر بسزایی‌ دارد. 
تعامل دانشجویان با دوستان و هم‌کلاسی‌های خود نیز می‌تواند ضمن ایجاد فضای سالم رقابت‌های علمی، منجر به ایجاد نشاط و امید در آنها شود. 
اگر رویه آموزشی‌ دانشگاه‌ها به صورت مجازی ادامه‌ پیدا کند، در ذهن دانشجویان جدیدالورود تنها نامی از دانشگاه باقی خواهد ماند و آن‌ها هیچ‌گونه تصوری از محیط دانشگاه با همه چالش‌های موجود در آن‌ نخواهند داشت که این مسئله می‌تواند در طول زمان ضربه بزرگی به نظام آموزشی کشور وارد کند؛ زیرا بنیه‌ علمی ضعیف دانشجویان در مراحل بالاتر مشکلاتی اساسی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت و در عرصه کسب و کار نیز، چالش‌های جدی‌تری را پیش روی جامعه خواهد گذاشت. 
سازمان‌ مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در تصمیمی جدی‌، کلیه واحدهای استان‌های مختلف را ملزم کرد تا اقدامات لازم را در جهت آماده‌سازی دانشگاه‌ها برای حضور دانشحویان‌ در سریع‌ترین زمان ممکن انجام‌ دهند. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در رابطه با حضوری‌شدن کلاس‌های دانشگاهی گفت‌: آموزش تمامی مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، از ۱۴ فروردین ماه‌ ۱۴۰۱ صد در صد حضوری خواهد بود و کلیه اقدامات لازم برای حضور دانشجویان و اساتید همراه با رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی‌ انجام‌ شده است.
خیری با بیان اینکه ابعاد مختلف حضوری‌شدن دانشگاه در جلسه‌ای‌ با حضور معاونین‌ و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، مورد بررسی قرار گرفته‌است‌ افزود: دانشگاه آزاد واحد قم با عزمی‌ راسخ‌ در این عرصه وارد و آماده‌سازی‌ کلاس‌ها، فضاهای‌ آموزشی‌ و خوابگاه‌ها انجام‌ شده‌است‌. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: ممکن است به‌علت غیبت دانشجویان در شرایط ناشی از بیماری کرونا، کمبودهایی به‌لحاظ‌ زیرساخت و همچنین عدم آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه به‌وجود بیاید که  به‌نظرم با صبوری دانشجویان و مسئولین رفع می‌شود.
حسن خیری تشریح کرد: برای پاسخ به سایر نیازهای دانشجویان در هنگام تحصیل مانند سلف سرویس، بوفه‌ها و... نیز برنامه‌ریزی نیز شده است. 


انتقال دانشجویان مقطع کارشناسی روانشناسی از پردیسان به ساختمان ۱۵ خرداد

وی در ادامه با یادآوری این‌که دانشکده علوم انسانی واحد قم برای حضور دانشجویان‌ از ۱۴ فررودین‌ با کمبود فضا مواجه است‌ خاطر نشان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌های روانشناسی که پیش از تعطیلی کرونایی دانشگاه‌ها، در شعبه پردیسان‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم تحصیل می‌کردند، موقتا به‌ دانشکده علوم‌ پایه منتقل خواهند شد تا در آینده‌ به زودی‌ ساخت‌ دانشکده علوم همگرا به اتمام برسد و مشکل کمبود مکان برطرف شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم‌ تصریح کرد: ‌انتقال دانشجویان به دانشکده علوم پایه ویژه مقطع کارشناسی رشته روانشناسی است و مقاطع تحصیلات تکمیلی‌ رشته‌ روانشناسی‌، در شعبه پردیسان دانشگاه آزاد قم همچنان‌ مستقر خواهد بود.

خبرنگار: فاطمه دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1134770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =