ضعف رسانه‌ها در تبیین مسائل اقتصادی برای تولیدکنندگان/ جهاد تبیین در گرو ارتباط مستمر دانشجویان با مردم است

دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کمتر جریان یا رسانه‌ای توانسته مسائل مرتبط با حوزه اقتصاد را به صورت مناسب برای مردم یا تولیدکنندگان داخلی تبیین کند.

 سعید کرمی در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره میزان آگاهی جنبش دانشجویی از مسائل مختلف کشور و جهان اظهار کرد: شرایط فعلی جامعه باعث شده ضرورت جهاد تبیین اهمیت مضاعفی پیدا کند. به همین دلیل نیز  مقام معظم رهبری بارها بر کلید واژه جهاد تبیین تاکید دارند.  

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از ابرازهای مهم جریان دانشجویی برای آگاهی بخشی به مردم است، گفت: اگر تبیین مناسبی از موضوعات صورت نگیرد، کج فهمی یا برداشت نادرست ایجاد می‌شود که در نهایت منجر می‌شود که درباره یک موضوع یا رویداد خاص موضع گیری درست انجام نشود.

دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتقاد از شبهه افکنی برخی از جریانات یا شبکه‌های ماهواره ای بیان کرد: در حال حاضر پاسخ به ابهاماتی که در جامعه وجود دارد جزو الزامات است چرا که این ایجاد شبهه در راستای پروژه نفوذ فردی و گروهی انجام می شود.

وی درباره اهداف جهاد تببین بین مردم عنوان کرد: بصیرت‌افزایی، ایجاد و گسترش گفتمان‌سازی مناسب در تمامی حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مطالبه گری از اهداف اساسی این جهاد در جامعه است. 

کرمی ادامه داد: تبیین مسائل به صورت مناسب و مطابق با واقعیت در گرو ارتباط موثر و مستمر دانشجویان با مردم است که متاسفانه در چند سال اخیر شاهد بودیم این ارتباط نسبت به سال‌های اول انقلاب عمیق نیست و پایگاه اجتماعی این جنبش آسیب دیده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه جریان دانشجویی نقش مهمی در ایجاد تبیین مسائل برای قشرهای مختلف مردم برعهده دارد، تصریح کرد: دانشجویان و نسل جوان برای انجام وظیفه‌ تبیین ابزارهای مختلفی از جمله بیانیه، نشریات، نشست های هم اندیشی، همایش‌ در اختیار دارند؛ اما مهم استفاده از جایگاه اجتماعی نتیجه بخش ترین این ابزارها است.

وی در پایان با ذکر مثالی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر درباره مسائل مختلف حوزه اقتصاد نکاتی را بیان کردند؛ اما کمتر جریان یا رسانه‌ای توانسته است که این مسائل را  به صورت مناسب برای مردم یا تولیدکنندگان داخلی تبیین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =