واحدهای درسی برای زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار ارائه شود

دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: نقش جشنواره ایثار در زندگی اجتماعی افراد به عنوان یکی از ارکان و ارزش‌های مهم در زندگی اجتماعی آنها محسوب می‌شود. همچنین تخصیص حداقل ۲ واحد درسی در واحدهای درسی دانشجویان به عنوان واحد اجباری به دانشجویان از اهمیت برخوردار ا ست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار یکی از اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت ا... علیه پایه‌گذاری شده است. در میان منتخبان جشنواره ایثار  در سال گذشته شهلا رضایی، برگزیده  جشنواره ایثار و نفر برتر کشوری در مقطع دکتری مدیریت آموزشی و دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه  و دارنده مقام سوم کشوری در جشنواره شهید رجایی است. همچنین وی در ۵ سال اخیر دستاوردهای زیر را کسب کرده  که ارائه ۷مقاله علمی پژوهشی در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی تالیف ۱۲ جلد کتاب بخشی از آنها است.  

این  دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه درباره فعالیت‌ها و مقالات ارائه شده در جشنواره ایثار از برگزاری جشنواره‌های مرتبط با ایثار و نقش ایثار و آشنایی دانشجویان با مفهوم و معنای ایثار به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: نقش جشنواره ایثار در زندگی اجتماعی افراد به عنوان یکی از ارکان و ارزش‌های مهم در زندگی اجتماعی آنها محسوب می‌شود. همچنین تخصیص حداقل ۲ واحد درسی در واحدهای درسی دانشجویان به عنوان واحد اجباری و معرفی حداقل دو کتاب دانشگاهی درباره ایثار و معرفی آن به دانشجویان به عنوان منبع درسی و نصب پلاکاردهای مرتبط با واژه ایثار، مفهوم و مصداق‌های بارز آن در زندگی و روابط اجتماعی کنونی است.

جایگاه ایثار درکشور پر رنگ‌تر شود

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه زنده نگهداشتن ایثار یکی از سرمایه‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود برای ارتقای جایگاه این مهم در دانشگاه‌های کشور چه اقداماتی را پیشنهاد می‌کنید؟، افزود: با توجه به اینکه واژه ایثار و مفهوم آن حقیقتا کمتر مورد توجه مسئولان و حتی قشر فرهنگی و آموزشی قرار دارد. باید نسبت به این واژه مهم توجه خاص و ویژه داشت و بیش از پیش ضریب استناد دهی در امور پژوهشی و کارهای تحقیقاتی دانشجویان همچنین مقالات، رساله‌ها، کتب تالیفی و ... پرداخته شود تا بتوان حداقل جایگاه ایثار را در جامعه پر رنگ‌تر کرد. همچنین قشر دانشجو و جوانان را با واژه ایثار با مفهوم گسترده پیوند داد.

هنوز امتیازی برای دانشجویان برگزیده در جشنواره لحاظ نشده است

این پژوهشگر برتر درباره روند اخذ امتیاز برای شرکت در جشنواره ایثار ادامه داد: اگر امتیاز را به دو بخش تقسیم کنیم، هنوز از بعد اقتصادی دانشگاه امتیاز در شان چنین جایگاهی را اختصاص نداده است. هرچند از لحاظ جایگاه معنوی و ارزش علمی این جشنواره  به واسطه نصب پلاکاردهایی از دانشجویان برگزیده تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پیوند بین علم و عمل در جشنواره ایثار

در اسفند۱۴۰۰ احمد صالحی آراد، رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که دانشجویان فقط منتخب نباشند بلکه باید زمینه کارآفرینی آنها ایجاد شود. وی در پاسخ به این سوال که در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای تحقق این مهم  گفت: با توجه به صحبت‌های آقای صالحی آراد  این ایده و نظر دیدگاه پخته و مورد قبولی است.  چرا که به واسطه پیوند بین علم و عمل محقق شده و برگزیدگان این جشنواره می‌توانند در نقش کارآفرینان باشند و مثمرثمر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =