مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۷ فروردین

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  شنبه (۲۷فروردین)  را در ادامه می‌خوانید:

ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد

دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار با محمد صالح جوکار ،نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی از تأسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی برای نخستین بار در استان یزد خبر داد و گفت: به‌دنبال احیا مدل‌های قدیمی در حوزه تجارت و صنعت هستیم. به عنوان مثال به دنبال ایجاد مدرسه مهارتی در جوار بازار زرگری یزد برای کسب دانش و کار در جوار صنعت هستیم.

وی با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در این سند ۵ چرخش تحول آفرین شامل «چرخش تحول آفرین از آموزش حافظه محور به یادگیری تعالی بخش عمیق»، «چرخش تحول آفرین از عرضه محوری مقاله گرا و غیرهدفمند در پژوهش و تولید دانش و فناوری به تقاضامحوری و پاسخگویی»، «چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی و تربیتی به اجتماع تربیتی، فرهنگی و هویتی ارزش مدار»، «چرخش تحول آفرین از اقتصاد شهریه محور و مبتنی بر ارزش افزوده املاک به پایداری اقتصادی مبتنی بردرآمدزایی» و «چرخش تحول آفرین از رشد کمی، فیزیکی و غیرهدفمند واحدهای دانشگاهی به توسعه کیفی همراه با باز معماری واحدها» مورد تأکید قرار گرفته است.

 دهقانی اشکذری با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، گفت: دو مرکز نوآوری در حوزه «پوشاک» و یک مرکز در حوزه «رباتیک و اتوماسیون صنعتی» برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان تأسیس شده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، ظرفیت آزمایشگاه کاشی و سرامیک واحد میبد در کشور را بی‌نظیر دانست و افزود: هم‌اکنون از سراسر کشور برای تست نمونه کاشی به این آزمایشگاه مراجعه می‌کنند و به‌زودی مرکز نوآوری کاشی هم ایجاد می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در حوزه‌های اقتصادی از جمله کسب مجوز نیروگاه تولید پراکنده (CHP) برای تأمین زیرساخت بیمارستان دانشگاه، راه‌اندازی سورتینگ میوه برای استفاده رایگان دانشجویان و کشت هیدروپونیک یونجه برای رفع مشکلات واردات این محصول اشاره کرد.

توزیع بسته‌های معیشتی توسط بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش

شهناز شهنوازی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش گفت: یکی از فلسفه‌های مهم روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، دست‌گیری از فقرا و نیازمندان و کمک به آن‌هاست. مقام معظم رهبری(مدظله) نیز بر این امر خداپسندانه تاکید کردند.

وی افزود: در آستانه سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و به مناسبت ماه مبارک رمضان تعدادی بسته معیشتی به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش و با همکاری بسیج دانشجویی شهرستان خاش در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

نمایش محصول ۷ گروه پژوهشی دانشگاه آزاد تاکستان در رویداد ملی گام دوم

با توجه به ابلاغ بخشنامه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، توانمندی‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان را تشریح و اظهار کرد: واحد دانشگاهی تاکستان با اعضای هیئت علمی مجرب و در اختیار داشتن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز در رشته‌های کشاورزی، فنی مهندسی (مکانیک و عمران)، علوم پایه و پرستاری، زیرساخت‌های مناسبی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگران فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه با برگزاری سه رویداد ایده‌شو در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی، عمران، معماری و انرژی‌های تجدیدپذیر ایده‌های خیلی خوبی را دریافت کردیم، ادامه داد: بعد از انجام داوری توسط اعضای هیئت علمی، ایده‌های برتر انتخاب و در قالب گروهای پژوهشی ساماندهی شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی اهر با ۲۸ برنامه علمی آماده ورود به رویداد گام دوم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اضافه کرد: از واحد تاکستان دو زیرساخت پژوهشی شامل آزمایشگاه همکار صنایع غذایی و کارگاه CNC (۲ دستگاه CNC صنعتی و چند دستگاه تراش حرفه‌ای و فرز) به سامانه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده‌اند و ۱۰ گروه پژوهشی نیز در رویداد شرکت کردند که هفت گروه محصولات خود را در نمایشگاه (هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران) عرضه خواهند کرد.

اشتغال‌زایی مزرعه ۲۵ هکتاری واحد تاکستان برای ۱۵ نفر

شعبان‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در راستای تحقق شعار سال با عنوان «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» و تأکید دکتر طهرانچی در به‌کارگیری ظرفیت‌ها و اجرای برنامه‌ها بر اساس این شعار، توانمندی‌های واحد دانشگاهی تاکستان را چگونه می‌بینید؟ گفت: واحد تاکستان از سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری از کارگاه مکانیک این دانشگاه با هدف درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای دانش‌آموختگان و کمک به چرخه اقتصاد و تولید را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین بیان کرد: ابتدای کار کارگاه مکانیک پنج نفر از فارغ‌التحصیلان واحد دانشگاهی در این کارگاه مشغول به کار شدند، دانشگاه در نظر دارد با کمک مرکز تحقیقات مکانیک کاربردی با تولید محصول دانش‌بنیان -که یکی از شعارهای مهم سال به فرموده مقام معظم رهبری است- حوزه فعالیت این کارگاه را گسترش داده و با جذب دانشجویان جدید در قالب طرح پویش گامی مؤثر در راستای اشتغال‌زایی و تلفیق تحصیل و عمل بردارد که نیاز مبرم امروز دانش‌آموختگان کشور است.

وی یادآور شد: اقدام سال گذشته مزرعه ۲۵ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان -که زیر نظر مرکز تحقیقات کشاورزی فعال است - با تولید پنج کیلو زعفران ارگانیک، زرشک ارگانیک و ذرت و علوفه، گام مؤثر دیگری در راستای اشتغال‌زایی و تولید بوده است. زعفران تولیدی در واحد تاکستان به کشورهایی از قبیل کانادا و آلمان نیز صادر شده و اکنون این مزرعه برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی نقده معرفی شد

در حکمی از طرف مهدی زواری دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، اکبر قاسمی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نقده منصوب و از خدمات عباس برنا در طول تصدی این مسولیت قدردانی شد.

اکبر قاسمی در مراسمی به عنوان رئیس جدید  دانشگاه ازاد اسلامی واحد نقده معرفی و از تلاش‌های عباس برنا تجلیل شد. این مراسم با حضور مهدی زواری، احمد جعفریان رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نقده برگزار شد.

ظرفیت‌ها و مزیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر  در راستای رفع چالش‌ها

 سیدمحمدجواد صدری‌مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به بوشهر با همراهی مدیر حراست این پارک و هیئت‌رئیسه  دانشگاه آزاد بوشهر از شرکت دریایی ایران (صدرا) و امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بازدید کرد.

صدری‌مهر در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با چند پژوهشگر، فناور، مسئول طرح‌ و دانشجویان طرح‌های دانش‌بنیان از مزرعه کشت جلبک، طرح تولید محصولات کیتین و کیتوسان، روند تولید قایق، محصولات تولیدی واحدهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه، محصولات زیست فناور و چند طرح دیگر بازدید کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به بوشهر از ظرفیت‌ها و مزیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ازجمله فضای اداری، امکانات ورزشی، فضای آموزشی و ... نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان نقاط قوت و نیازها قرار گرفت و در راستای رفع چالش‌ها، توصیه‌ها و دستوراتی را ارائه و نکاتی را یادآور شد.

برگزاری تفسیر سوره نمل  در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد 

حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در جشنواره رمضانی بر بام آرامش که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در حال برگزاری است، گفت: این جشنواره با برنامه‌های کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه نمل و جزءخوانی قرآن کریم و مسابقات حفظ قرآن کریم، مسابقات تولیدات رسانه‌ای و زندگی موفق هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضوری‌شدن کلاس‌های درس دانشجویان و حضور استاد و دانشجو در دانشگاه بیان کرد: این جشنواره برای استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به‌صورت حضوری و برای استادان، کارمندان و دانشجویان واحدها و پردیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان به‌صورت مجازی(آنلاین) برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رویکرد ارتقای معرفت دینی و دانش استادان و کارمندان دانشگاه در حوزه فرهنگ و معارف حیات‌آفرین کلام‌الله مجید به‌ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات و بهره‌مندی از زلال معارف و رهنمودها و دستورات حیات‌بخش قرآن کریم اظهار کرد: جلسات کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه نمل و جزء‌خوانی قرآن کریم همه‌روزه در طول ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ به‌صورت حضوری و در مسجدالنبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار می‌شود که بیش از ۱۰۰ نفر از استادان، کارمندان و دانشجویان حضور دارند.

قاسمی‌نژاد افزود: جلسات کارگاه آموزشی تفسیر قرآن کریم و جزء‌خوانی قرآن کریم به‌صورت مجازی(آنلاین) برای استادان و کارمندان و دانشجویان واحدها و پردیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان و با حضور بیش از ۱۲۰ نفر همه‌روزه برگزار می‌شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آزمون پایان دوره جلسات تفسیر و مسابقات حفظ قرآن کریم و مسابقات زندگی موفق و تولیدات رسانه‌ای بعد از تعطیلات عید فطر به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =