مرکز آموزش زبان فارسی برای‌دانشجویان غیرایرانی افتتاح شد

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (اتباع) در واحد علوم و تحقیقات  با بیان اینکه با یادگیری زبان، دانشجو بی‌واسطه و بدون نیاز به کارگزار، امور اداری و تحصیلی خود را شخصا پیگیری و انجام می‌دهد، گفت: آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی، آشنایی با فرهنگ ایران زمین و ایجاد سفیران فرهنگی برای کشور از جمله اهداف این مرکز است.

به گزارش گروه دانشگاه ایکسانیوز، ناصر مریوانی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (اتباع) در واحد علوم و تحقیقات گفت: با توجه به اهمیت زبان فارسی در طول تاریخ و استقبال دانشجویان غیر فارسی زبان از کشورهای همجوار، به ویژه کشورهای عربی، با عنایت به ظرفیت های موجود در واحد علوم و تحقیقات، ضرورت احداث چنین مرکزی برای آموزش زبان فارسی احساس می‌شد.

وی ادامه داد: در این راستا برای نخستین بار و با تلاش مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و به خصوص حمایت‌های صباغ زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات، این مهم آغاز شد. 

 مریوانی با بیان اینکه با یادگیری زبان، دانشجو بی‌واسطه و بدون نیاز به کارگزار، امور اداری و تحصیلی خود را شخصا پیگیری و انجام می‌دهد، گفت: آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان در ابتدای ورود به دانشگاه و قبل از اشتغال به تحصیل در رشته های مختلف واحد، همچنین آشنا شدن با زبان فارسی و منابع غنی آن در علوم مختلف، آشنایی با فرهنگ ایران زمین و ایجاد سفیران فرهنگی برای کشور از جمله اهداف این مرکز است.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات مرکز و حضور اساتید مجرب در این زمینه و با پیگیری و تلاش دست اندرکاران واحد، امید است این مرکز به عنوان مرجع اصلی برای آموزش و یادگیری زبان فارسی در سطوح مختلف علمی در سراسر ایران قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر ۳۰۰ نفر با تابعیت عرب زبان در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (اتباع) واحد علوم و تحقیقات به عنوان زبان آموز مشغول به یادگیری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =