هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی امری مهم برای رشد معنوی جامعه/ مدیریت در عرصه فرهنگی به مردم واگذار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مسئله هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی را امری مهم ضرورتی انکارناپذیر برای رشد معنوی و فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از یزد، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد. 

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد در این جلسه ضمن تبریک روز ارتباطات به رسانه، سه عرصه هدایت، حمایت و نظارت را از وظایف اصلی وزارت فرهنگ ‌وارشاد اسلامی دانست، بیان داشت: مسئولیت و حیطه وظایف وزارت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سه حوزه حمایت هدایت و نظارت بر رویدادها و مسائل فرهنگی و هنری است.

وی در رابطه با یازده بند قید شده در حکم انتصابات توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگری مسائل مربوط به بندها را وظیفه خود دانست بیان کرد: مبنای سیاستگذاری و فعالیت‌هایم در دوره مدیریت و خدمتگزاری همان یازده بند می‌باشد که در حکم انتصابم قید شده است.

عابدی در ادامه اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی را به عنوان کانونی جهت هدایت فعالیت‌های فرهنگی و پیگری مسائل عنوان کرد، در دولت سیزدهم از لحاظ اداری جلسات شورای فرهنگ چند برابر شده است و تقویت شورا هم در دستور کار دولت و استان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ ‌وارشاد اسلامی یزد در ارتباط با اینکه در عرصه هدایت رعایت الویت محتوایی و تمرکز بر محتوا اهمیت دارد بیان داشت: در دوره جدید مدیریت از ارزش‌ها و محتواهایی که نتیجه رشد فرهنگی معنوی وهنری باشد حمایت می‌کنیم.

عابدی در رابطه با خانواده و مسئله جمعیت کشور بیان داشت: خانواده و بحث جمعیت بسیار مهم است و مسائل مربوط به جمعیت آینده کشور در الویت مسائل محتوایی در دوره جدید قرار دارد.

وی با اشاره به جشنواره‌ها که باید محتوا مدار و مطابق با اهداف و اصول فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شود خاطرنشان کرد: معیارها و ضوابط اسلامی و انقلابی باید در کنار محتوا مداری مبنای اهداف جشنواره‌ها باشد.

عابدی مسئله هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی را امری مهم ضرورتی انکارناپذیر برای رشد معنوی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف فرهنگی نباید جدا از یکدیگر
 کار کنند باید بدون موازی کاری و تعارض با یکدیگر در چارچوب هم افزایی و هم اندیشی در راستای اهداف مشخص حرکت و کار کنند.
وی در ادامه در ارتباط با اینکه در عرصه وظایف حمایتی طبق هدایت‌های رهبری تقویت حافظه‌های مبانی فرهنگ و هنر و مردمی کردن عرصه‌های مدیریتی که در دستور کار قرار دارد بیان داشت:مردم بهتر می‌توانند مسائل مربوط به خودرا پیش ببرند و به خوبی دغدغه‌ها و ملزومات را می‌شناسند که مدیریت باید در عرصه فرهنگی به مردم  واگذار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ارتباط با ضرورت همدلی و اتحاد رسانه‌ها به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای برای احصاء مشکلات و تحقق مطالبات رسانه‌ها اظهار داشت: با  وجود اختلاف سلیقه ها ، جهت پیگیری منافع استان باید مثل رسانه‌های استان‌های دیگر که بازوی مشورتی مدیران هستند را الگو قراردهیم وشاهد این باشیم که رسانه‌های استان یزد هم جهت پیگیری مباحث مثل آب و... قرارگاهی درجهت منافع استان تشکیل دهند. 

احسان عابدی در ارتباط با  کنسرت اردکان بیان کرد: در این زمینه نا هماهنگی‌هایی به وجود آمده بود، اما به طور قطع با برنامه ریزی‌های انجام شده، دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در استان یزد نخواهیم بود.

وی  با اشاره به وضعیت تالار مرکزی یزد که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی و هنری استان است بیان داشت: برای تکمیل این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۴۰ میلیارد آن در سفر رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰ به یزد مصوب شد که ۶۰ درصد این رقم مصوب، تحقق یافته است. اظهار امیدواری کرد: با تأمین اعتبار باقی مانده، این پروژه به سرعت تکمیل و تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار گیرد. در ادامه  در ارتباط با مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌های یزد؛ ومجتمع امام علی (ع) که بیش از ۱۰ سال نیمه کاره مانده است، لذا اگر اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور با سرعت اختصاص یابد، این مجتمع به زودی تکمیل می‌شود.

او درادامه در رابطه با تعداد زیاد سرپرستی روزنامه، هفته نامه و سایت محلی گفت : این موارد نیازمند بازنگری و بازرسی است و به زودی در این راستا پایش‌های لازم انجام خواهد شد و از حضور سایر تشکل‌ها نظیر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، بسیج رسانه و سایر نهادهای مرتبط با خبرنگاران استقبال می‌کنیم.

عابدی در پایان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات از نهادهای وابسته به وزارت ارشاد است و مطالبات رسانه‌ها باید از این طریق پیگیری شودخاطر نشان کرد:  در حوزه رسانه مشکلاتی وجود دارد که رسانه‌های یزد در ارتباط با مسائل استان متحد نیستن که باید در این امر اثرگذاری بیشتری داشته باشند و خانه مطبوعات هم باید رسانه‌ها را از جهت اثرگذاری بیشتر یاری دهد و هماهنگی به وجود آورد، در حال حاضر رسانه‌های غیررسمی تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند و برخی معتقدند رسانه‌های رسمی، تأثیرگذاری خود را از دست داده‌اند، اما باید قدرت تأثیرگذاری رسانه‌های رسمی بازگردد، و مدیران استان باید توجیه شوند تا در کنار صدا وسیما به عنوان رسانه ملی، سایر رسانه‌ها را در جریان امور خود قرار دهند و شفافیت لازم را با رسانه‌های رسمی داشته باشند.

خبرنگار: مرجان ولی‌زاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1141143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =