مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۸ تیر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در شنبه (۱۸تیر)  را در ادامه می‌خوانید.

 بهره‌گیری از سامانه یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی اقدام مثبت در دانشگاه آزاد

دومین جلسه شورای معاونین آموزشی استان تهران در سال ۱۴۰۱، با حضور  ایمان عطارزاده مجری طرح شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی،  مهدی صالحی بارق مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی و امور پژوهشی استان تهران، ساناز منظم قلعه جوقی رئیس اداره آموزش استان تهران و جمعی از معاونین آموزش و تحصیلات تکمیلی و معاونین علمی واحدهای دانشگاهی استان تهران، به میزبانی واحد تهران شمال برگزار شد.

مجری طرح شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه که به همت اداره کل آموزش استان تهران برگزار شد، در راستای هماهنگی هرچه بیشتر با شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی و رفع ابهامات و اشکالات واحدهای دانشگاهی طی نشستی صمیمی با معاونین آموزش واحدهای دانشگاهی استان تهران گفتگو کرد.

عطارزاده ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه شورای معاونین آموزش استان تهران و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات حاضرین، برگزاری این جلسات را گامی موثر در راستای تعامل هرچه بیشتر واحدهای دانشگاهی و سازمان مرکزی در رفع ابهامات و اشکالات موجود و ارتقاء کیفیت خدمات دانست و از آن استقبال کرد.

وی ایجاد و بهره گیری از سامانه یکپارچه و سراسری دانشگاه آزاد اسلامی را اقدامی مثبت در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی قلمداد کرد که مزایای بسیاری داشته و برنامه ریزی های لازم برای تقویت زیرساخت‌ها و همچنین به روز رسانی قابلیت ها و امکانات آن در آینده ای نزدیک صورت گرفته است.

عطارزاده همچنین از لزوم هماهنگی با سایر حوزه های مدیریتی سازمان مرکزی برای بهره گیری از برخی از قابلیت های سامانه آموزشیار همچون فعال سازی بررسی دروس پیش نیاز و هم نیاز و ... سخن گفت و از برگزاری جلسات ادواری مشورتی واحدهای دانشگاهی با وی و همکاران سامانه آموزشیار استقبال کرد.

جلسه شورای معاونین آموزش استان تهران در ادامه با بررسی دستور جلسه درباره کمیسیون موارد خاص، آزمون جامع دکتری، امتحانات پایان ترم و ... ادامه و با تصویب مصوبات حاصل از شورا خاتمه یافت.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان امضا شد

مهدی منصوری،سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان  با تأکید بر اهمیت کیفیت ساخت و سازها در صنعت ساختمان، ارتقای دانش مهندسان فعال در این حوزه را امری ضروری دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان به صورت مستمر مبادرت به برگزاری دوره های ارتقای پایه مهندسان  شاغل در سازمان در زمینه تخصص های؛ طراحی، نظارت و اجرای ساختمان می‌کند، که به استناد این تفاهم نامه، مسئولیت اجرای و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و سمینارهای علمی تخصصی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان واگذار شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به امکانات و ظرفیت های این دانشگاه اجرای کمی وکیفی دوره‌ها  قابل ارتقا است تصریح کرد: برنامه ریزی برگزاری ۵۰ دوره آموزشی تخصصی به منظور ارتقای پایه مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است که در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰ دوره آموزشی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری واحد سمنان و مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی تحقیقاتی استان سمنان برگزار شده است.

منصوری امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را برای  برگزاری دوره های آموزشی استانی قابل توجه خواند و با توجه به استقبال سازمان‌ها، ارگان‌ها و موسسات آموزشی در بهره گیری از ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر بخش های خصوصی و دوایر دولتی در ادامه فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه، برگزاری تعداد بیشتری از دوره های آموزشی کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته و محقق شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر کاهش وابستگی این دانشگاه به شهریه دانشجویان گفت: در راستای سیاست های جذب و تأمین منابع درآمدی غیر شهریه‌ای، دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه‌ با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت گام بلندی در این زمینه برداشته است.

کانون ها به عنوان اقطاب تاثیر گذار در تربیت اجتماعی هستند

محمد قاسمی پیربلوطی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در نشست با دبیران کانون‌های فرهنگی گفت: کانون های دانشجویی می توانند فضای مناسب فرهنگی برای حضور دانشجو در همه عرصه های تربیت علمی و اجتماعی را فراهم کنند.

 قاسمی پیربلوطی هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی و اجتماعی را استفاده از ظرفیت های دانشجویی برای تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشگاه به عنوان قوه عاقله جامعه با هدف استفاده از قوه تفکر و اندیشه در مسایل فرهنگی، اجتماعی اثر گذار و نقش فعالی برای مشارکت اجتماعی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی باید در زمینه‌های مختلف تقویت شوند و در دانشگاه نقش‌آفرین باشند، عنوان کرد: هر کانون در دانشگاه یک قطب اثر گذار در تقویت مبانی دینی، اجتماعی، هنری تقویت اخلاق و هویت یابی است.

قاسمی تقویت کار آفرینی و مهارت افزایی در بین دانشجویان، ایجاد فضای نشاط و پویایی فرهنگی برای دانشجویان، برگزاری کلاس های حرفه آموزی و شناسایی استعدادهای بالقوه فرهنگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تغذیه سالم، تربیت حقوق شهروندی برای دانشجویان را از وظایف مهم کانون های فرهنگی دانست و افزود: کانون های فرهنگی می توانند در رشد و تعالی  دانشگاه نقش مهمی داشته باشد. کانون های فرهنگی همچنین می توانند با ایجاد بستر مناسب فرهنگی، عفاف و حجاب را در بین دانشجویان نهادینه کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در پایان یادآور شد: دانشجویان عضو کانون های فرهنگی برتر از طرف معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مورد تشویق قرار می گیرند.

بازدیداز کارخانه تولیدی برفاب چهارمحال و بختیاری

پیرو نشست مشترک حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با کارخانه تولیدی برفاب چهارمحال و بختیاری و در راستای تفاهم نامه همکاری منعقد شده برای استفاده از پتانسیل­ها و ظرفیت­های موجود در این حوزه، مدیران و کارشناسان پژوهشی دانشگاه از کارخانه برفاب بازدید کردند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: این بازدید با هدف بررسی مشکلات، نیازها و چالش­های پیش رو در صنعت لوازم خانگی با حضور نمایندگان حوزه پژوهشی واحد و اعضای هیئت علمی متخصص در زمینه نیازهای کارخانه برفاب صورت گرفت.

مرضیه گرامی افزود: پس از بررسی نیازها، دو چالش اصلی در زمینه­های مهندسی محیط زیست و الکترونیک مطرح شد. وی بیان کرد: با توجه به اینکه آزمایشگاه محیط زیست دانشگاه آزاد شهرکرد به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری است، می­توان از این مزیت برای اجرای طرح پیشنهادی کارخانه برفاب به منظور پایش و سنجش آلاینده ­های زیست محیطی پساب و کنترل و ممانعت از ورود آن ­ها به محیط زیست بهره گرفت.

گرامی عنوان کرد: همچنین پس از بازدید به عمل آمده از بخش­های مربوط به تست بردهای الکترونیکی مورد استفاده در لوازم خانگی تولیدی، پیشنهاد دیگری برای طراحی بردها به صورت بهینه از نظر طول عمر، توان مصرفی و اندازه آن­ها و نیز استفاده از بستر آزمایشگاهی دانشگاه برای تست نمونه­های اولیه تولید شده و یا شبیه ­سازی نرم ­افزاری ارائه شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بیان کرد: پس از جمع­بندی مذاکرات، مقرر شد دو پروپوزال تخصصی با محوریت مشکلات مطرح شده و با در نظر گرفتن جوانب امر از لحاظ علمی و میزان هزینه، از سوی دانشگاه تدوین و برای تنظیم قرارداد و نهایی شدن آن، به کارخانه برفاب تحویل شود.

گرامی اظهار امیدواری کرد: با اجرای هر چه بیشتر طرح­های پژوهشی و حمایت از ایده­های نوآورانه و پژوهش محور، گامی موثر در برای رفع مشکلات صنعت و کیفیت بخشی به تولیدات برداشته و این مهم منجر به اشتغال­زایی نخبگان علمی و فنی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =